Fel på soppakranen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Fel på soppakranen?

Inlägg av Hedis »

Tjena har en Roxon,
det är ett fel som ja inte vet vad det beror på ja vill verkligen att den ska gå som den ska,
den har ju en manuell soppakran. När jag hämtade moppen första dagen så gick den bra den hade full tank men senare på kvällen så gick den sämre då var de ju mindre bensin i moppen också den börja bara lägga av när man försökte toppa den eller bara körde på 4-6ans växel med full gas då böööaaar den bara men den gick när de var fullt ju,, kan soppakranen vara dålig eller ? ska man ta bort den och kolla filtret om det är smutsigt? isåfall om det är kranen, länka vilken kran som passar och så :)

Roxon Duel sm 07

Tänk dig för hur du namnger rubriker, läs igenom reglerna som du hittar här : http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
För att undvika regelbrott! :)
/p0d1
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

Ta loss soppaslangen från förgasaren, sätt på bränslekranen så ser du ju om det forsar bra eller om det kommer en droppe då och då.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Är den orginal? inge sportluft mm?
Gör så som tidigare sa , att ta bort slangen från kranen och sedan sätt på kranen och se ifall de rinner bra
[spoiler]Bild[/spoiler]
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

tS skrev:Är den orginal? inge sportluft mm?
Gör så som tidigare sa , att ta bort slangen från kranen och sedan sätt på kranen och se ifall de rinner bra
Har gjort det och de rinner ju men vet inte hur mycket de ska rinna,,, men varför gick den perfekt med full tank o dåligt med mindre bensin?
Det är Avstrypt avgasrör och den är drevad
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

Så länge det inte bara droppar ska det inte vara några problem. Det kan inte va med att när den blir riktigt varm?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Hedis skrev:
Har gjort det och de rinner ju men vet inte hur mycket de ska rinna,,, men varför gick den perfekt med full tank o dåligt med mindre bensin?
Rinner de så ska de inte vara nå problem, men bööar den hela tiden nu eller?
[spoiler]Bild[/spoiler]
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

soederblom skrev:Så länge det inte bara droppar ska det inte vara några problem. Det kan inte va med att när den blir riktigt varm?
fattar inte det sista :P
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

tS skrev:
Hedis skrev:
Rinner de så ska de inte vara nå problem, men bööar den hela tiden nu eller?
aa de blir bara värre när de blir mindre soppa i tanken men när man har kanske halva tanken eller lite mindre så kan man köra men när man kommer upp i hög fart när motorn behöver mer soppa då börjar den bara böa och efter ett tag lägger den av asså de blir precis som om man släpper på gasen heltplötsligt,,, ja hoppas på att det är något enkelt för ja vill verkligen att den ska fungera eftersom att den är skit rolig att köra :),...
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

bara en tanke

Inlägg av draceN96 »

har läst allt och det jag får en misstanke om ev förgasaren? alltså munstycken är rätt!? borde ju inte vara något sånt eftersom att den gick bra på fulltank, men däremot choken som ballat ur? :) bara något jag fick upp..
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Re: bara en tanke

Inlägg av Hedis »

draceN96 skrev:har läst allt och det jag får en misstanke om ev förgasaren? alltså munstycken är rätt!? borde ju inte vara något sånt eftersom att den gick bra på fulltank, men däremot choken som ballat ur? :) bara något jag fick upp..
öhm munstycken har ja prövat ja har prövat 105mm och 80 som sitter nu de vart ingen skillnad fasst ja böt munstycke den gick lika dåligt hmm, choken ballat ur ja har prövat med både choken i o inte i de händer samma sak ändå :/ om de är förgasaren vad kan de va för fel? de har inget att göra med Tomgångsskruven eller?? men de tror ja inte men men, de sitter på fel skruv iaf istället för den originala skruver det sitter en helt vanlig skruv nu
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Trt han mena att choken kanske e trasig satt den ligger i hela tiden :)
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

xXTASKENXx skrev:Trt han mena att choken kanske e trasig satt den ligger i hela tiden :)
Jaha inte vad jag tror iaf eftersom att den går ännu sämre när jag har choken i då böar den lite granna mellan alla växlar.. :(
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

munstycke

Inlägg av draceN96 »

gick du ner i munstycke? satt 80 i och du provade med 105? prova med mindre än 80! kollat flotören? kolla om förgasaren läcker när du har den på tomgång! kolla även insuget så det inte är sprickor i det!
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

Hedis skrev:
draceN96 skrev:har läst allt och det jag får en misstanke om ev förgasaren? alltså munstycken är rätt!? borde ju inte vara något sånt eftersom att den gick bra på fulltank, men däremot choken som ballat ur? :) bara något jag fick upp..
öhm munstycken har ja prövat ja har prövat 105mm och 80 som sitter nu de vart ingen skillnad fasst ja böt munstycke den gick lika dåligt hmm, choken ballat ur ja har prövat med både choken i o inte i de händer samma sak ändå :/ om de är förgasaren vad kan de va för fel? de har inget att göra med Tomgångsskruven eller?? men de tror ja inte men men, de sitter på fel skruv iaf istället för den originala skruver det sitter en helt vanlig skruv nu
tror nog inte att det var 105mm ;)
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

GreckE skrev:
Hedis skrev:
tror nog inte att det var 105mm ;)
det var visste 105mm ja har det på bordet här ;)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Först och främst, är mopeden original eller trimmad? Sitter det original munstycke i förgasaren?
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Hedis
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

KoNG skrev:Först och främst, är mopeden original eller trimmad? Sitter det original munstycke i förgasaren?
Den har avstrypt original rör och den är drevad men vet inte hur mycket :), nej tror inte original munstycke sitter på för ägaren innan hadde ändrat sen så har ja pröva olika också
Skriv svar