Köpa SM

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Köpa SM

Inlägg av StruTsen_b »

Hej, jag har tröttnat på min aerox och hade tänkt att köpa en SM. Men har bara kört en Derbi drd racing en gång, gillade den men har inget att jämföra med. Har hittat en Beta RR 07. Vad tycker ni om det?
Står mellan Derbi drd/Senda eller Betan
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Enklast är att du bildar dig en egen uppfattning genom att läsa en av dem tusen trådar om dessa mopeder :D

Hade kört på drd mycket snyggare :oops:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

Ångrade att jag köpte en sketen Derbi och inte en beta för dom verkar riktigt nice! :/
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Annars är Rieju rrx/mrx riktigt sköna att köra ;)

Annars skulle jag ta Derbi.
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

Vet ni vilken som är lättast att trimma?
Vilken går bäst med opluggat orginalrör?

Derbi har väll friläge mellan 1,2 och 5,6
Har Beta friläge mellan alla växlar eller är det samma?
linux_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av linux_b »

Kör på beta, går som fan urpluggade :)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

linux_b skrev:Kör på beta, går som fan urpluggade :)
Som fan var väl att överdriva går väl helt ok för att vara urpluggat men inget speciellt.
Ezkils skrev:Ångrade att jag köpte en sketen Derbi och inte en beta för dom verkar riktigt nice! :/
Vad är det för fel på Derbi?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Ezkils skrev:Ångrade att jag köpte en sketen Derbi och inte en beta för dom verkar riktigt nice! :/
Vad är det för fel på Derbi?[/quote]

Köpte en sönderskruvad Derbi?
Helt Räser
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

AndreWidestedt skrev:
Vad är det för fel på Derbi?
Köpte en sönderskruvad Derbi?[/quote] Nej absolut inget fel på den och den va fruktansvärt fin när jag köpte den, absolut inte sönderskruvad! Sen är dom jobbiga att trimma, du måste byta cdi och sånt skit som kostar onödiga pengar, det är också rätt svårt att bara "dra pluggen"
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Hade köpt en Beta RR, snygga i mitt tycke och inte lika vanligt som tex Derbi Senda. DRD racing / limited är det ingen ide att ge sig på om du inte har väldigt gott om pengar, de är dyra i drift samt underhåll, har själv en DRD limited, och delarna till den är la inte särskilt billiga. Annars är la DRD riktigt snygga och fungerar fin fint som de flesta andra mopeder, nackdelen ( tycker jag ) med dem är att de är rätt låga ( passar ju dock folk som inte är så långa ), är själv cirka 168 cm lång och det är la iuförsig lagom för DRD. Men tycker den hade både vart mer skönare och snyggare om den hade varit lite lite högre.

Utan tvekan kört på Beta RR, Derbi Senda är så mainstream nu för tiden. Hade tagit DRD före Beta dock, men har man inte så stor budget så blir Beta RR nog riktigt bra val. Finns fina och relativt billiga att hitta, skulle inte ha något alls emot att äga en Beta :)
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

Någon som vet hur en Beta är att köra? stabil?

och det där med växlarna är det friläge mellan alla?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Derbi för trim beta för urpluggat, betan ostabil som fan g höga hastigheter!
Derbi är sjukt skön trimmad men gay original och yamha dt 04+ är kärlek:)

Sen är de bara sådana som inte kan växla som får friläge mellan växlarn

Vänta lite roxen? Vadå dyra i drift? Är,samma motor som en vanlig Senda så ska kosta lika mycket i drift? Skiljer väl bara 1.5mm på förgasaren?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Hade lätt kört på Betan! Brorsan hade en beta med Athena 74cc, han växlade mellan MK prorace och originalröret. Ska du stunta eller bara trimma med en 70cc behöver du inte köpa effektrör då urpluggat originalrör är riktigt bra! Väldigt lätta att plugga. Moppen är en smal modell, riktigt skön moppe!

Om jag tröttnar på min aerox så köper jag en Beta rr sm ;)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

!

Inlägg av draceN96 »

jag har haft de flesta, Derbi, Rieju osv.. jag kan säga att lättast att trimma är en drac/spike . på Derbi har du blindtarm du måste kapa och svettsa och skit, på Rieju äre bara 3 bultar och ta bort en plugg. dock behöver du byta munstycke också men det behöver du ALLTID vid trimmning, en drac med sm däck eller en Rieju spike skulle jag köpt. hade en drac som första moppe sedan en Derbi osv men ångrade mej hela tiden att jag sålde dracen! goaste moppen jag haft! så nu har jag en drac igen ;D
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Skriv svar