Tjena min kompis var iväg och köpte en Derbi Senda r-01 för några dagar sen, Förgasaren var kasst inställt så jag testade mig fram och tillslut vart det ett 75 huvudmunstycke som sitter i. Lågfartsmunstycke var 33 men den höll sig lite bättre på tomgång med ett 36 som jag hade liggandes men den har fortfarande väldigt ostadig tomgång. Nålen är ställd i det näst lägsta hacket. Just nu har jag luftskruven ganska långt ut för att tomgången ska hålla sig ett litet tag iaf, men efter ett par sekunder sjunker tomgången och mopeden dör tillslut. Den är urpluggad med orginalrör. Den är också lite knepig att starta för man måste hålla fullgas för att den ska gå igång. Har kollat på membranet också och det är inte helt tätt i ena hörnet, tror ni det är felet till tomgången och att den är knepig att starta?
Tomgångsruven? :p
Den sitter brevid luftskruven. Skruva ut den ett varv eller två så ska du se på fan.
Sen så tror jag det är pga låg tomgång du måste gasa fullt.
Skruva ut skruven dvs.
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
För låg tomgång kan också göra moppen svårstartad. Men vad menar du med att membranets hörn inte var helt tätt. Jag skulle byta membran om jag var din polare. Så säg åt han att göra det.
Ztraand skrev:För låg tomgång kan också göra moppen svårstartad. Men vad menar du med att membranets hörn inte var helt tätt. Jag skulle byta membran om jag var din polare. Så säg åt han att göra det.
Ja membranet tätade inte riktigt och det är väl självklart att jag har testat att skruva på tomgångsskruven! Den är så högt inställd som möjligt men ändå är det för lite.. Ja jag tänkte att det var att byta reeds
EliiasH skrev:Ja membranet tätade inte riktigt och det är väl självklart att jag har testat att skruva på tomgångsskruven! Den är så högt inställd som möjligt men ändå är det för lite.. Ja jag tänkte att det var att byta reeds
EliiasH skrev:Ja membranet tätade inte riktigt och det är väl självklart att jag har testat att skruva på tomgångsskruven! Den är så högt inställd som möjligt men ändå är det för lite.. Ja jag tänkte att det var att byta reeds
Den ska in för högre tomgång inte ut
Ja det vet jag väl, inte jag som skrev att den skulle skruvas ut. Den är inskruvad max också
Den ska in för högre tomgång inte ut
Ja det vet jag väl, inte jag som skrev att den skulle skruvas ut. Den är inskruvad max också
Gör rent förgasaren? Om den inte har tomgång så äre ett av symptomen på skitig förgasare
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
EliiasH skrev:Har skruvat isär förgasaren och sprutat med tryckluft men jag har inte lagt den i bensin Kanske borde göra det,
yees, bensinen får ju loss skiten så att du sedan kan blåsa bort det med tryckluft
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...