Sida 1 av 1

böar på fullgas efter ny cylinder. för litet munstycke?

Postat: 6 september 2012, 16:14
av FreZz
Tjena har nu köpt ny cylinder och den böar på fullgas och dett låter som den skjuter små skott "pjeuw pjuew pjuew" så jag måste köra på halv gas på 5:an :/
är det för litet eller för stort munstycke då?

Postat: 6 september 2012, 16:16
av david96
För litet.

Postat: 6 september 2012, 16:17
av FreZz
ok har 95 i nu har upp till 102 borde det räcka? känns konstigt att behöva så stort munstycke på en 50cc med orginal rör :P

Postat: 6 september 2012, 16:20
av david96
FreZz skrev:ok har 95 i nu har upp till 102 borde det räcka? känns konstigt att behöva så stort munstycke på en 50cc med orginal rör :P
olika på varje moppe, testa dig fram börja gå små steg uppåt fall den bööar mycket tar ju itne precis långtid att byta de så lika bra att kolla med alla man har :) som är större än de du har i nu

Postat: 6 september 2012, 16:21
av FreZz
mm får göra det har ju allt mellan 95 upp till 102 :P

Postat: 6 september 2012, 16:26
av Piitus96
FreZz skrev:mm får göra det har ju allt mellan 95 upp till 102 :P
e den helt original eller äre 50cc sport, o typ urpluggat originalrör?

Postat: 6 september 2012, 17:15
av FreZz
nej inte sport http://www.twostroke.se/product.asp?product=10989
och jag fixade byte från 95 till 102 och nu funkar det skit bra!

Postat: 6 september 2012, 17:51
av Taweri
Du ska inte köra på fullgas när du har en NY cylinder eller kolv

3/4 gas och 50 mils inkörning
Överstig inte 35

Postat: 6 september 2012, 17:52
av FreZz
redan kört in den :P kört 100 mil :roll:

Postat: 6 september 2012, 17:52
av david96
Taweri skrev:Du ska inte köra på fullgas när du har en NY cylinder eller kolv

3/4 gas och 50 mils inkörning
Överstig inte 35
FEL du ska inte göra kraftiga gaspådrag när den är kall sen när den är varm ska du ligga på varierat högvarvtal så kolvrignarna utvigdas så mycket som möjligt så du får så bra komp som möjligt

Postat: 6 september 2012, 17:55
av Taweri
david96 skrev:
Taweri skrev:Du ska inte köra på fullgas när du har en NY cylinder eller kolv

3/4 gas och 50 mils inkörning
Överstig inte 35
FEL du ska inte göra kraftiga gaspådrag när den är kall sen när den är varm ska du ligga på varierat högvarvtal så kolvrignarna utvigdas så mycket som möjligt så du får så bra komp som möjligt
Varåssgod gör som David skriver, därför min cylinder gick åt helvete när jag gick efter nästan samma råd som du gav mig.

Postat: 6 september 2012, 17:56
av FreZz
har ju redan kört in den!

Postat: 6 september 2012, 17:58
av Taweri
FreZz skrev:har ju redan kört in den!
"Tjenna har NU köpt en ny cylinder"

Är NU för dig 6 månader tillbaka?

Postat: 6 september 2012, 18:00
av FreZz
6 månader? 1 och en halv vecka :P

Postat: 6 september 2012, 18:07
av Taweri
Har du drat 50 mil på nästan 2 veckor?

Postat: 6 september 2012, 18:09
av david96
Taweri skrev:Har du drat 50 mil på nästan 2 veckor?
det är gjutejärn som är så. sen kanske du inte kan ställa in rätt! fall du ställer in den rätt så gör man så som jag sa!

Postat: 6 september 2012, 18:12
av FreZz
ja 50 mil e enkelt är 2,5 mil till skolan -.- så 5 mil om dagen och sedan så har man ju varit ute och bara kört för att ha roligt

Postat: 6 september 2012, 18:28
av Piitus96
FreZz skrev:ja 50 mil e enkelt är 2,5 mil till skolan -.- så 5 mil om dagen och sedan så har man ju varit ute och bara kört för att ha roligt
precis, de e nt omöjligt, min polare körde in sin på 20 mil (kolv) på en vecka, o han körde lite då o då samt 2 km fram o tbx till skolan varje dag

Postat: 6 september 2012, 18:29
av Taweri
Sa inte det var omöjligt frågade hur fan han lyckades köra in 50 mil så snabbt.

Postat: 6 september 2012, 18:47
av FreZz
haha gillar hur alla i tråden är varnad men tro mig taweri det är enkelt att köra in en ny cylinder och kolv

Postat: 6 september 2012, 18:53
av Taweri
Ja de vet jag, vem har tålamod

Skulle köra in min nyhonade cylinder samt ny kolv, 5 mil
Svär... Tog mig 2 månader, blev trött på skiten..