Nudebar lågt normalt?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
emilfreed
Elmoped

Nudebar lågt normalt?

Inlägg av emilfreed »

Tja jag gjorde nudebar på min aerox igår men jag tycker styret eller styrstamen är väldigt låg. Vet inte om det är normalt men jag är 187cm så knänana tar nästan i styret något tips på hur man kan höja det?
Gasvajern tar till och med i plasten. Delar jag hade var:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9611
http://www.twostroke.se/Graphics/Products/17180_m.jpg
Tack i förhand

Bild

Bild
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Jag slår också i styret på min. sätt fötterna långt bak bara. Ska själv byta moppe till neos som är mycket högre :)
men tror man kan köpa såkallad long neck?
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Är det så illa, gör som jag (184 cm): köp en crossmoppe istället :)
Well do ya, punk?
linux_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av linux_b »

Tror det är en vanesak och att du vänjer dig, vet en på min skola med samma stam, och han är väl i din längd och inga problem för han :)
Användarens profilbild
emilfreed
Elmoped

Inlägg av emilfreed »

linux_b skrev:Tror det är en vanesak och att du vänjer dig, vet en på min skola med samma stam, och han är väl i din längd och inga problem för han :)
Då är det nog lungt har inte kört den med styret än men(pappa har satt på hänglås för han inte vill att jag ska köra innan 15 :/). Har testat att sitta rätt långt bak på sadeln och de funkar rätt bra.
Användarens profilbild
emilfreed
Elmoped

Inlägg av emilfreed »

tompa221 skrev:Jag slår också i styret på min. sätt fötterna långt bak bara. Ska själv byta moppe till neos som är mycket högre :)
men tror man kan köpa såkallad long neck?
Pallar inte bytta moppe precis köpt den så men har testat att sitta långt bak på sadlen och det funkar (:
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Men du lär inte ha ont av det när du kör eftersom man svänger ju inte som på en cykel, man lutar ju egentligen bara och styret vinklas ju inte mycket då :)
Enda gången man svänger typ är när man vänder och gör ringar, och då har man ju nere en fot :D
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Skriv svar