Sida 1 av 1

Ska jag köpa cross?

Postat: 3 september 2012, 20:01
av KarlssonPoTaket
Tjena! Vad tycker ni? En Derbi Senda eller Derbi GPR 50? :?

Postat: 3 september 2012, 20:03
av FreZz
yamaha dt50x !!!!! eller i ditt fall Senda

Postat: 3 september 2012, 20:03
av david96
någon med AM6 :roll:

Senda är ren skit ;) men cross är tusen gånger roligare fall du trimmar men är sjuuuuukt tråkigt fall du kör orginal liksom du växlar men de händer ju inget ^^

Postat: 3 september 2012, 20:05
av FreZz
men david vem kör orginal :roll:

Postat: 3 september 2012, 20:05
av david96
FreZz skrev:men david vem kör orginal :roll:
gröngörling ? :lol:

Postat: 3 september 2012, 20:30
av Gröngöling
sluta david :(

Nä men allvarligt, köp cross även om du ska köra original, mycket roligare :D

Postat: 3 september 2012, 20:39
av DerbiKoffe
david96 skrev:någon med AM6 :roll:

Senda är ren skit ;) men cross är tusen gånger roligare fall du trimmar men är sjuuuuukt tråkigt fall du kör orginal liksom du växlar men de händer ju inget ^^
döö, Senda e fan ingen skit! min är 04 å har aldrigt krånglat förutom en sleten slang som gick av!

Postat: 3 september 2012, 20:55
av Ztraand
Har inget faktabelägg på detta men jag tycker det verkar som ebs/d50 (piaggio och derbimotorn) är lättare att sälja jämnfört med AM6 mopederna. Jag tycker Derbi Senda är ett klokt val. Finns en på min gamla skola som kör GPR, och han är verkligen retad och utpekad för att köra en moped som ser ut som en vanlig hojj men går som en symaskin..

Senda är lättmekade, hyffsat lättåtkomliga, bra pris = bra val!:)

Postat: 3 september 2012, 21:08
av KarlssonPoTaket
Ztraand skrev:Har inget faktabelägg på detta men jag tycker det verkar som ebs/d50 (piaggio och derbimotorn) är lättare att sälja jämnfört med AM6 mopederna. Jag tycker Derbi Senda är ett klokt val. Finns en på min gamla skola som kör GPR, och han är verkligen retad och utpekad för att köra en moped som ser ut som en vanlig hojj men går som en symaskin..

Senda är lättmekade, hyffsat lättåtkomliga, bra pris = bra val!:)
Det verkar som det bästa men det jag hade tänkt mig var att jag trimmade GPR:en så den gick som en typ som en lätt mc :P Det vore väl gött ?

Postat: 3 september 2012, 21:10
av p0d1
KarlssonPoTaket skrev: Det verkar som det bästa men det jag hade tänkt mig var att jag trimmade GPR:en så den gick som en typ som en lätt mc :P Det vore väl gött ?
Oeknomiskt antagligen om du ska få den att gå som en lätt MC och klara av det i hundratals mil.

Postat: 3 september 2012, 21:14
av Gröngöling
Ska du trimma den så kan du lika gärna bara köpa en GPR 125 och köra? Så får du bara olovlig körning och inte framförande av oregistrerad mc=mindre böter.

Postat: 3 september 2012, 21:22
av AndreWidestedt
KarlssonPoTaket skrev:
Ztraand skrev:Har inget faktabelägg på detta men jag tycker det verkar som ebs/d50 (piaggio och derbimotorn) är lättare att sälja jämnfört med AM6 mopederna. Jag tycker Derbi Senda är ett klokt val. Finns en på min gamla skola som kör GPR, och han är verkligen retad och utpekad för att köra en moped som ser ut som en vanlig hojj men går som en symaskin..

Senda är lättmekade, hyffsat lättåtkomliga, bra pris = bra val!:)
Det verkar som det bästa men det jag hade tänkt mig var att jag trimmade GPR:en så den gick som en typ som en lätt mc :P Det vore väl gött ?
Senda är inte lättmekat! Alla klagar ju på hur trångt förgasaren sitter.

Postat: 3 september 2012, 21:37
av tS
Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.

Postat: 3 september 2012, 21:48
av Macko96
DT50r! En otroligt fin moppe som är lättmekad!

har en till salu! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -dt50r-94/

Postat: 3 september 2012, 21:49
av Nicke_95
tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R

Postat: 3 september 2012, 21:54
av tS
Nicke_95 skrev:
tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
Men är de itne väldigt lätta att ta bort tanken på dom? några skruvar typ bara? Är de verkligen de på sendorna?
På Drd är det ett helvete iallafall.., röret måste typ bort och sen kommer ramen där så går typ inte få på luftslangen sen..
Roxon där i mot är väldigt lätt mekad!
Köp min snake förresten! den är väldigt lätt mekad, ta en titt!
|
V

Postat: 3 september 2012, 22:14
av KarlssonPoTaket
Gröngöling skrev:Ska du trimma den så kan du lika gärna bara köpa en GPR 125 och köra? Så får du bara olovlig körning och inte framförande av oregistrerad mc=mindre böter.
Hmmm, really?

Postat: 3 september 2012, 22:20
av moppenissen96
Senda , starta en omröstning

Postat: 3 september 2012, 23:57
av TuZx
testa olika moppar. ingen idé folk jämför ebs/d50b0 mot AM6 motorer.ta den du tycker om bäst,snyggast,skönast att köra lika lätt att få trim till dom moterna endå om de skulle vara så du trimma.

Postat: 4 september 2012, 06:06
av david96
Nicke_95 skrev:
tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
Sluta snacka skit byter munstycke på min beta på högst 30sek

Fall du ska trimma mycket så kör på en med AM6, Derbi krånglar bara;)men vore mer värt med 125 än trimmad moppe

125 mer effekt, billigare, mindre böter,mer driftsäker
Moppe, mindre effekt, dyrare,mer böter,min drift säker, du får byta kolv efter 50m;)+ kommer låta som fan så dina grannar kommer hata på dig:p

Postat: 4 september 2012, 10:06
av TuZx
Nicke_95 skrev:
tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
va fan snackar du om?

Postat: 4 september 2012, 11:33
av KarlssonPoTaket
Okej, Rieju RRX SM eller Derbi Senda? (Båda 07)

Postat: 4 september 2012, 12:01
av Nicke_95
TuZx skrev:
Nicke_95 skrev:
tS skrev:Senda är enligt mig allt ifrån lätt meckat.. , allt sitter ju tätt som fan. Att byta munstycke måste man ta bort en massa dret för att komma åt typ..
En lättmekad moped är Rieju Drac, bland crossarna då. Beta likaså verkar de som.
Men ska du köra orginal tycker jag du inte ska köpa en cross, satsta på någon rolig scooter isåfall.
beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
va fan snackar du om?
Min kompis som har en beta RR från 02 är omöjligt byta munstycke utan att ta loss tanken sedan för att byta cylinder måste ju kyl och allt möjligt loss.

Postat: 4 september 2012, 12:29
av david96
Nicke_95 skrev:
TuZx skrev:
Nicke_95 skrev: beta är då inte lättmekade bara för att byta munstyckye måste du ta loss tanken osv. På Senda är det bara å vinkla förgasaen så kommer sdu lätt åt.
R
va fan snackar du om?
Min kompis som har en beta RR från 02 är omöjligt byta munstycke utan att ta loss tanken sedan för att byta cylinder måste ju kyl och allt möjligt loss.
Då är ni allmänt dåliga.


Ta den som är snyggast/känns bäst

Postat: 4 september 2012, 13:24
av derbeyy
Derbi Senda, du tröttnar på scooter och tro mig, de är roligare att varva med cross än scooter inför tjejerna ;)