Aerox problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
...
Elmoped

Aerox problem

Inlägg av ... »

Tjena, jag har en aerox 03a och det har hänt något med den. När jag körde max så dog den helt. Sen så startar jag den igen senare och då går den igång efter några kick, men när jag gasar så dör den. Och det låter mycket från förgasaren, typ ''smattrar''. Tacksam för hjälp! :D
p0d1
F.D Crew

Re: Aerox problem

Inlägg av p0d1 »

Låser.

Läs reglerna! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
3: POSTNINGSREGLER

INNAN DU POSTAR EN NY TRÅD:

-Måste du först och främst söka för att se om din fråga redan är besvarad i en gammal tråd, och titta så att inte en likadan tråd nyligen har postats.

-Finns redan en tråd som har samma ämne som den du tänkt posta så får du posta din fråga i den tidigare tråden.

-Du måste kontrollera att ditt ämne inte passar in i någon av samlingstrådarna ( se kapitlet samlingstrådar längre ner på sidan ).

-Passar inte ditt ämne in i någon av samlingstrådarna har du tillstånd att posta en ny tråd i den forumsdel som passar bäst ihop med ditt ämne. Se kapitel 4 för hjälp med val av forumdel.

-Finns det inget forum som passar ihop med ämnet får du posta tråden i Övriga ämnen.

RUBRIKER:

-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)

-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!

I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:

- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell

-Ej godkänt topic behandlas som felpost.
Låst