Tjena, jag har cirka 3 kilometer till min skola och cyklar nu dit på min skrotcykel. Jag har en Rieju mrx med enbart dragen plugg och 70cc gör ca 75.
Jag har am kort och moppen har blinkers å allt, ändå får jag inte köra till skolan... Har ni något bra ord man kan säga till dom så att dom kanske kan ändra sig lite?
Du kanske ska tänka över varför du inte ska köra med en moped som går i 75 till skolan, polisen brukar göra kontroller!! Då blir det inte roligt för dig och dina föräldrar.
du har körkort och din egen moppe ? kör den bara ? gjorde desamma och mina lät mig inte först vägra osv men de är du som får skiten så säg bara att de är ditt ansvar bara
snake_56 skrev:Du kanske ska tänka över varför du inte ska köra med en moped som går i 75 till skolan, polisen brukar göra kontroller!! Då blir det inte roligt för dig och dina föräldrar.
Dock så får väll inte mina föräldrar något straff eftersom dom "inte vet" att jag har trimmat
david96 skrev:du har körkort och din egen moppe ? kör den bara ? gjorde desamma och mina lät mig inte först vägra osv men de är du som får skiten så säg bara att de är ditt ansvar bara
Får väll göra det, risken finns att dom tar moppen och säljer den. Men ingen större ide att äga en moppe om man inte kör med den
stämmer inte att om man åker dit en gång så blir föräldrarna av med kortet och sånt min kompis har åkt dit 2 gånger 6 månaders uppskljutning på bilkörkortet. Och en till kompis körde 70cc osv och utan kort fick tillbaka trimmet och 3000 iböter
Mjaa, de kan få böter även att de "inte vet" Då det är ägarens ansvar att kontrollera att mopeden inte går fortare än 52 km/h eller va de nu är.
Gör så att skriv över mopeden på dig, sen säger du att du får ju all skit för det. Dina föräldrar gör inget brott så det är ditt ansvar ifall du åker dit.
Eller så tar du bara moppen t skolan, ställer den 500m bort på en parkering eller liknande som Ezskils säger. Det gjorde alla med trimmat på min skola.
snake_56 skrev:Om du åker fast, blir dina föräldrar av med körkortet och du får inte ta körkort för än du är 20... roligt
Njaa tvivlar lite på den där... Träffade en grabb i somras, 17 år och hade åkt fast för grovt rattfyllerie, grovt vållande till annans skada, grov olovlig körning osv osv... Han får bara vänta tills han är 19
snake_56 skrev:Om du åker fast, blir dina föräldrar av med körkortet och du får inte ta körkort för än du är 20... roligt
Beror ju på hur korkad man är. Ifall mopeden står på dina päron så åker de på skit, IFALL de säger att de visste att sonen eller w/e nu kör med mopeden. är man smart så gör man ju naturligtvis inte det.
Och du får ta körkort som vanligt, dock kan ditt lämplighetsintyg försvinna i 6 månader ifrån domen tas. Att du inte får ta körkort förrens du är 20 är ett jävla skitsnack.
rexzo skrev:Tjena, jag har cirka 3 kilometer till min skola och cyklar nu dit på min skrotcykel. Jag har en Rieju mrx med enbart dragen plugg och 70cc gör ca 75.
Jag har am kort och moppen har blinkers å allt, ändå får jag inte köra till skolan... Har ni något bra ord man kan säga till dom så att dom kanske kan ändra sig lite?
Skaffa en blackbox !
Här har du en bra Blackbox/Fartbegränsare. http://twostroke.se/product.asp?product=7502
Jag använder den själv Bra kvalitet och lätt att koppla in. Du får också med en Switch/knapp.
HondaMattias skrev:
Skaffa en blackbox !
Här har du en bra Blackbox/Fartbegränsare. http://twostroke.se/product.asp?product=7502
Jag använder den själv Bra kvalitet och lätt att koppla in. Du får också med en Switch/knapp.
Inte för att vara sån..
Men poliser är inte dumma i huvudet ifall du tror det? Kanske fungerar på ens föräldrar som inte är intresserade utav motorer.
Men polisen kommer både se och höra ifall den är trimmad eller ej, och kommer leta som idioter efter knappen, eventuellt ta in den för att leta mera noga.