Tryckfjädern har samma uppgift som det låter som, att sätta ett vist tryck på remmen som får mopeden att rulla.
En för hård tryckfjäder kan minska toppfarten och även skada hela CEO:N!
Om du har effektrör och lätta vikter och den går ner i varv efter 20 så låter det som om den "växlar upp" för snabbt.
Du borde köpa en vit tryckfjäder (30+). Och sedan jämna ut det med tyngre vikter då din toppfart troligtvis kommer sjunka med X antal kilometer.
Tyngderna kan man säga har förmågan att växla upp.
Så med tyngre vikter kan den växla upp mer och du får högre toppfart och med lättare vikter så kan den inte växla upp lika mycket och det resulterar i bättre acceleration men sämre toppfart.
& man behöver inte gå upp i munstycke om du bara har dragit V-ringen. Det är inte fören du köper Effektrör.
Om du har effektrör på så kan det vara flera faktorer. Har själv en aerox med urpluggat original rör, gul tryckfjäder och 5 G vikter.
Dock original munstycke och den går som ett skott och krånglar aldrig!
Hoppas det här hjälpte!
