Aerox går konstigt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
DJNoel
Svårstartad skrothög

Aerox går konstigt

Inlägg av DJNoel »

Tjena köpte en aerox för drygt en vecka sen den är trimmad med dragen plugg mallosi variator tror jag ? drag v ring tror jag men när jag kör så går axxar den upp till 20 km bra men efter det är den skit seg kan det vara variotorn som växlar för tidigt ? Är jag otydlig så säg till :)Edit den toppar 63
Söker delar till Aerox!

Stage6 Kopplingsklocka 433G
Stage6 R/T Racing Framgafflar
Malossi MHR Membran
Malossi Koppling Delta MHR
Malossi Kopplingsklocka MHR wing
Kiesler bakfälg
Bcd Sidokåpor
Evo Underkåpa
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög

Inlägg av SnyggaDerbin »

När man drar v-ringen så kan motorn varva mer , v-ringen är som en varvbegränsare eller hur man ska säga så skulle säga att motorn varvar mer = där med kräver den större munstycke! byt upp dig ett par strl :)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
DJNoel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DJNoel »

SnyggaDerbin skrev:När man drar v-ringen så kan motorn varva mer , v-ringen är som en varvbegränsare eller hur man ska säga så skulle säga att motorn varvar mer = där med kräver den större munstycke! byt upp dig ett par strl :)
jo de vet jag :) men är ingen hjödare inom scooter men vet ej om den har v ringen eller inte har tittat men har inte sett något har ingen kompreser så kan inte kolla heller :/
Söker delar till Aerox!

Malossi MHR Membran
Kiesler bakfälg
Bcd Sidokåpor
Evo Underkåpa
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

SnyggaDerbin skrev:När man drar v-ringen så kan motorn varva mer , v-ringen är som en varvbegränsare eller hur man ska säga så skulle säga att motorn varvar mer = där med kräver den större munstycke! byt upp dig ett par strl :)
En v-ring begränsar hur mycket en variator kan "växla ut" och när man drar v-ringen vilket endast är en strypning av utväxlingen så ökar inte varvtalet.

ONT: kan mycket väll vara som du säger att den växlar för tidigt så du kan ju se över vad det sitter för tryckfjäder i den :)
DJNoel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DJNoel »

demmuus95 skrev:
En v-ring begränsar hur mycket en variator kan "växla ut" och när man drar v-ringen vilket endast är en strypning av utväxlingen så ökar inte varvtalet.

ONT: kan mycket väll vara som du säger att den växlar för tidigt så du kan ju se över vad det sitter för tryckfjäder i den :)
orginal vad bör jag byta till :)
Söker delar till Aerox!

Malossi MHR Membran
Kiesler bakfälg
Bcd Sidokåpor
Evo Underkåpa
Användarens profilbild
Froppan
Elmoped

Inlägg av Froppan »

Tryckfjädern har samma uppgift som det låter som, att sätta ett vist tryck på remmen som får mopeden att rulla.
En för hård tryckfjäder kan minska toppfarten och även skada hela CEO:N!

Om du har effektrör och lätta vikter och den går ner i varv efter 20 så låter det som om den "växlar upp" för snabbt.

Du borde köpa en vit tryckfjäder (30+). Och sedan jämna ut det med tyngre vikter då din toppfart troligtvis kommer sjunka med X antal kilometer.
Tyngderna kan man säga har förmågan att växla upp.
Så med tyngre vikter kan den växla upp mer och du får högre toppfart och med lättare vikter så kan den inte växla upp lika mycket och det resulterar i bättre acceleration men sämre toppfart.

& man behöver inte gå upp i munstycke om du bara har dragit V-ringen. Det är inte fören du köper Effektrör.
Om du har effektrör på så kan det vara flera faktorer. Har själv en aerox med urpluggat original rör, gul tryckfjäder och 5 G vikter.
Dock original munstycke och den går som ett skott och krånglar aldrig!

Hoppas det här hjälpte! :D
Ingenting lite 5:56 inte kan fixa!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Fel, den varvar lika mycket, bara att variatorn växlar ut helt. Därimot munstyckes delen är rätt! den andas mer med trimrör så byt upp dig i munstycke! ca 5-15 stl större
Helt Räser
DJNoel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DJNoel »

köpt trimrör nu ska monteras ett stage 6 pro replica men kommer den vara lika seg i axet fort f ?:)
Söker delar till Aerox!

Malossi MHR Membran
Kiesler bakfälg
Bcd Sidokåpor
Evo Underkåpa
DJNoel
Svårstartad skrothög

Hjälp

Inlägg av DJNoel »

Har bytt till mitt efektrör nu stage 6 pro replica den går skit segt nu den går bara i 50 byte till sportluft det blev inget skillnad och den går rent. men när jag hade org rör med sportluft gick den dåligt :/ hjälp mig :evil: :twisted:
Söker delar till Aerox!

Malossi MHR Membran
Kiesler bakfälg
Bcd Sidokåpor
Evo Underkåpa
Skriv svar