kollade munstycket, går dåligt efter.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

kollade munstycket, går dåligt efter.

Inlägg av NOName? »

kollade vilken storlek på munstycket jag har i dag, hade 102 :) (original)
efter att jag skruvat tillbaks allt och juckat på luftboxen så startar den, men dör efter en stund och den dör direkt om man gasar, har testat att skruva tomgången och luft/bensin skruven men märkte ingen skillnad, tyckte alla slangar satt som de skulle. ( hade bara loss förgasaren från insuget och luftburken, kopplade inte ur något annat)
nålen borde väl inte heller ha höjts/sänkts av sig själv?

vad borde jag kolla efter? kan den ta tjuvluft?
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

exakt likadant när jag hade rengjort förgasaren, hade glömt skruva åt munstycket riktigt så det lossnade, gick fint på tomgång men så fort du gasa så dog den
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

den dör även på tomgången efter en stund, och hade inte ur munstycket skruvar, men borde jag ta upp och testa skruva fast det?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

NOName? skrev:den dör även på tomgången efter en stund, och hade inte ur munstycket skruvar, men borde jag ta upp och testa skruva fast det?
Låter ju som om att den inte får tillräckligt med bensin sedan du va där o pillade?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

Piitus96 skrev:
NOName? skrev:den dör även på tomgången efter en stund, och hade inte ur munstycket skruvar, men borde jag ta upp och testa skruva fast det?
Låter ju som om att den inte får tillräckligt med bensin sedan du va där o pillade?
ja, men det underliga är att jag bara tog loss förgasaren från insuget och luftburken, sedan tog jag bort koppen under förgasaren, kollade munstycket, skruvade tillbaka allt
Användarens profilbild
Kaukula
Elmoped

Inlägg av Kaukula »

Det kan ha kommit in skit, testa och ta bort koppen en rengör lite med bensin och tryckluft.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Flottören har säkert hängt sig!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar