CDI

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
wolfbane
Elmoped

CDI

Inlägg av wolfbane »

Hej,

Skall byta till en ostrypt cdi på min Pgo T-rex då dragningen av variatorringen inte gav någon större effekt.

Både här på twostroke, KGI samt på Racing-planet finns en rad olika cdi från olika märken. Är det någon som har någon erfarenhet av vilket/vilka märken som gör bra saker? De jag har hittat som gör ostrypta cdi är Naraku, Stage 6, Stylepro mfl. Priserna varierar en del de oxå..
Mrkatt
Elmoped

Re: CDI

Inlägg av Mrkatt »

wolfbane skrev:Hej,

Skall byta till en ostrypt cdi på min Pgo T-rex då dragningen av variatorringen inte gav någon större effekt.

Både här på twostroke, KGI samt på Racing-planet finns en rad olika cdi från olika märken. Är det någon som har någon erfarenhet av vilket/vilka märken som gör bra saker? De jag har hittat som gör ostrypta cdi är Naraku, Stage 6, Stylepro mfl. Priserna varierar en del de oxå..
ostrypt cdi lär inte ge någon större effektskillnad imed att du inte kommer upp i 8000 varv eller va det nu är den stryper vid,iaf, den kommer inte upp i så högt varv som den nuvarande cdin stryper vid. Onödiga pengar enligt mig :)
Känslan att köra om en trimmad crossmoppe ♥ Obeskrivlig !
Användarens profilbild
wolfbane
Elmoped

Inlägg av wolfbane »

Hur hänger det ihop? Jag har uppfattat det som att nuvarande cdi stryper vid elektroniskt vid precis 7000 varv och att en ostrypt cdi skulle tillåta motorn att varva mer (8000-9000) med högre fart som resultat, eller är jag helt fel ute?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

ostrypt cdi är visst värt det då du kan varva mer och du får ut mera ur motorn
Quattro lyfe
Skriv svar