Stunta med moped!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

GÅR DET ATT STUNTA MED DEN?

JA
8
100%

Antal röster: 8

Learnstunt
Elmoped

Stunta med moped!

Inlägg av Learnstunt »

halloj! jag funderar på att börja stunta med min kymco fever zx -03
har bytt till en ostrypt cdibox och jag jag tror att pluggen är borta, den går upp i topphastighet ganska fort och så!

men då är frågan! går det ens att stunta med den?
är det svårt? vill gärna ha tips! :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

går väl att stunta med alla moppar bara man övar och övar.
Learnstunt
Elmoped

Inlägg av Learnstunt »

NOName? skrev:går väl att stunta med alla moppar bara man övar och övar.
jo! men är det svårt tror du? vill bara kunna dra upp den på bakhjulet och bara kunna ´lära mig, jag tycker själv att den är lite tung!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

Learnstunt skrev:
NOName? skrev:går väl att stunta med alla moppar bara man övar och övar.
jo! men är det svårt tror du? vill bara kunna dra upp den på bakhjulet och bara kunna ´lära mig, jag tycker själv att den är lite tung!
bara att gå ut och öva, man lär sig inte genom att sitta vid tsr och fråga :) bara övning som gäller, sen om du vill att det ska gå lättare så kan du ju trimma
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

NOName? skrev: bara att gå ut och öva, man lär sig inte genom att sitta vid tsr och fråga :) bara övning som gäller, sen om du vill att det ska gå lättare så kan du ju trimma
Klart man lär sig utav att sitta och läsa..

Du får in grunderna, om hur du stegrar, hur du gör ringar etc etc etc, efter det så får man ge sig ut och träna, träna, träna, träna, träna och åter träna.

Precis som att lackera en kåpa, många läser sig till hur man gör..
De första gångerna är det okej lack, efter tiotals gånger så är det en skillnad på det första och det senaste lackningen.

Till TS : Ja det går, finns guides för stunting här på forumet, om de tar upp grunderna vet jag inte men läs igenom dom! ;)
Sen gäller det att verkligen träna, inte ett par timmar i månaden, utan massa timmar i månaden.

Fundera även över ifall du ramlar och mopeden blir repig, gör det något? Kanske borde du satsa på kraschpuckar redan nu?
Learnstunt
Elmoped

Inlägg av Learnstunt »

p0d1 skrev:
NOName? skrev: bara att gå ut och öva, man lär sig inte genom att sitta vid tsr och fråga :) bara övning som gäller, sen om du vill att det ska gå lättare så kan du ju trimma
Klart man lär sig utav att sitta och läsa..

Du får in grunderna, om hur du stegrar, hur du gör ringar etc etc etc, efter det så får man ge sig ut och träna, träna, träna, träna, träna och åter träna.

Precis som att lackera en kåpa, många läser sig till hur man gör..
De första gångerna är det okej lack, efter tiotals gånger så är det en skillnad på det första och det senaste lackningen.

Till TS : Ja det går, finns guides för stunting här på forumet, om de tar upp grunderna vet jag inte men läs igenom dom! ;)
Sen gäller det att verkligen träna, inte ett par timmar i månaden, utan massa timmar i månaden.

Fundera även över ifall du ramlar och mopeden blir repig, gör det något? Kanske borde du satsa på kraschpuckar redan nu?

Tack tack tack!! det där långa svaret hjälpte verkligen mig! :)
ska gå ut och öva genast, men vet du vad det är för trim man kan för görat enklare? alltså under 500kr.. ska byta till en 70cc cylinder senare.. men för tillfället? :D
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Learnstunt skrev: Tack tack tack!! det där långa svaret hjälpte verkligen mig! :)
ska gå ut och öva genast, men vet du vad det är för trim man kan för görat enklare? alltså under 500kr.. ska byta till en 70cc cylinder senare.. men för tillfället? :D
Varsågod!

Vad för trim du ska ha kan jag inte svara på, så duktig är inte jag när det kommer till trim..

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=10599

Du kan ta och fråga där, oftast är det kunniga killar som hjälper dig! ;) Lycka till! :)
Skriv svar