delete

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Dj_jona
Elmoped

delete

Inlägg av Dj_jona »

delete
Senast redigerad av Dj_jona den 30 september 2012, 23:18, redigerad totalt 1 gånger.
Moped: Peugeot Speedfight 2 X-Race -01
thumbstar98
Varnad

Inlägg av thumbstar98 »

kolla så kopplingsarmen är på plats. på min hade den hoppat upp och kopplingen slutade att ta :)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Har samma problem, det är kopplingen som inte öppnar helt. Prova spänn kopplingsvajern.
Helt Räser
Användarens profilbild
Dj_jona
Elmoped

Inlägg av Dj_jona »

thumbstar98 skrev:kolla så kopplingsarmen är på plats. på min hade den hoppat upp och kopplingen slutade att ta :)
Men min koppling tar fast inte så bra, är det kanske därför lammellerna inte rör på sig utan bara tryckplattan?
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Säger som föregående, spänn kopplingsvajern. Det går att göra på flera sätt. Du har dels en skruv på kopplingdhandtag, antagligen en skruv vid faderns anslutning till kopplingsarmen och det brukar även gå att lösgöra kopplingsarmen och vrida axeln som armén fästs i manuellt tills den intar sin rätta plats.

Mvh/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
Dj_jona
Elmoped

Inlägg av Dj_jona »

AndreWidestedt skrev:Har samma problem, det är kopplingen som inte öppnar helt. Prova spänn kopplingsvajern.
Kopplingsvajern är helt spänd men tror du det kan ha och göra med kopplingsarmen? Kan man spänna denna utan att behöva köpa ny?
Tack
Användarens profilbild
Dj_jona
Elmoped

Inlägg av Dj_jona »

-ReM- skrev:Säger som föregående, spänn kopplingsvajern. Det går att göra på flera sätt. Du har dels en skruv på kopplingdhandtag, antagligen en skruv vid faderns anslutning till kopplingsarmen och det brukar även gå att lösgöra kopplingsarmen och vrida axeln som armén fästs i manuellt tills den intar sin rätta plats.

Mvh/Alex
Okej tackar, ska testa återkommer om hur det gick.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Om du inte kan stå på tomgång med växel i så frikopplar det inte ordentligt helt enkelt.

Som tidigare skrivit så måste du spänna vajern för att det ska frikoppla ordentligt. Du ska spänna så att när du inte rör handtaget så ska vajern vara lite glapp, annars drar ju vajern på kopplingen hela tiden och risk finns att den börjar slira. Räcker inte detta är det något annat fel.

Sen att lamellerna inte rör sig direkt när du kopplar är normalt, de rör sig så lite så de ser man knappt med ögat.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

bensinskalle skrev:Om du inte kan stå på tomgång med växel i så frikopplar det inte ordentligt helt enkelt.

Som tidigare skrivit så måste du spänna vajern för att det ska frikoppla ordentligt. Du ska spänna så att när du inte rör handtaget så ska vajern vara lite glapp, annars drar ju vajern på kopplingen hela tiden och risk finns att den börjar slira. Räcker inte detta är det något annat fel.

Sen att lamellerna inte rör sig direkt när du kopplar är normalt, de rör sig så lite så de ser man knappt med ögat.
När jag drar i kopplingen så rör bara halva kopplings plattan. förstår inte hur det kan hända...
Helt Räser
Användarens profilbild
Dj_jona
Elmoped

Inlägg av Dj_jona »

bensinskalle skrev:Om du inte kan stå på tomgång med växel i så frikopplar det inte ordentligt helt enkelt.

Okej, nu frikopplar den ordentligt. Hjulet har iallafall slutat snurra med växel i och koppling i när jag lyfter det. Det var handtagen som var böjt, fixat detta nu.
Men den hackar/skuttar fortfarande till när jag trycker i ettan efter att jag startat i neutral. Varför gör den det är det normalt?
Så jobbigt ibland när jag inte förutspår att den ska hacka till och så får jag motorstopp om jag inte gasar trots koppling helt intryckt.
Skriv svar