bensinskalle skrev:Om du inte kan stå på tomgång med växel i så frikopplar det inte ordentligt helt enkelt.
Som tidigare skrivit så måste du spänna vajern för att det ska frikoppla ordentligt. Du ska spänna så att när du inte rör handtaget så ska vajern vara lite glapp, annars drar ju vajern på kopplingen hela tiden och risk finns att den börjar slira. Räcker inte detta är det något annat fel.
Sen att lamellerna inte rör sig direkt när du kopplar är normalt, de rör sig så lite så de ser man knappt med ögat.
Okej, nu frikopplar den ordentligt. Hjulet har iallafall slutat snurra med växel i och koppling i när jag lyfter det. Det var handtagen som var böjt, fixat detta nu.
Men den hackar/skuttar fortfarande till när jag trycker i ettan efter att jag startat i neutral. Varför gör den det är det normalt?
Så jobbigt ibland när jag inte förutspår att den ska hacka till och så får jag motorstopp om jag inte gasar trots koppling helt intryckt.