Jaa, om du e villig att ta på ansvaret utifall du blir tagen
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
eh beror på om du har massa snutar där du bor och så? Bor du typ på landet/ eller ett litet samhälle där de inte är massa snutar så visst men bor du mitt inne i stan så skulle inte ja gjort de :p Med tanke på att du hade börjat med kurserna för körkortet?
Jag kör trimmat fast jag får övningsköra osv rätt mycket snutar i Jönköping även kommit rätt många till habo nu som ligger utanför där jag bor mest, har blivit omkörd av en snut och då hade jag effektrör
Så jag hade gjort det men det är ju självklart på egen risk
Har även en egen bil så skulle lämpet ryka blir livet ett helvete men men
Trimma inte, det är inte värt för fem öre att göra det i denna åldern som man börjat övningsköra bil. Tro mig, du kommer ångra dig resten av ditt liv sedan om du åker fast.
Roxxen96 skrev:Trimma inte, det är inte värt för fem öre att göra det i denna åldern som man börjat övningsköra bil. Tro mig, du kommer ångra dig resten av ditt liv sedan om du åker fast.
du kommer ångra de i 6 månader som ditt lämp blir uppskjutet från och med dem blir stannad! när du blir stannad och du inte försöker köra ifrån elr bryter någon mer regel än fortkörning så får du ditt lämp uppskjutet i 6 månader från och med du blev stannad! så trimma på tills du blir 17 och 4 månader!
Jag kör trimmat (effektrör) nästan varje dag i stan om har aldrig blivit stoppad, även om jag möter/ser polisen ofta när jag kör. Är dock mycket riskabelt men den risken tar jag
Bara man ligger i låga varv när man ser polisen så är det ingen fara, har även blackbox på moppen
Turbomannen skrev:Jag har tänkt samma sak men sen levar man ju bara en gång
Sen är det lättare att stunta så därför kommer jag göra det sen kan man väl alltid ha blackbox i säkerhet
haha ja man lever ju bara en gång så trimma på förfan! nej men jag är drygt 17år och 4 månader och kör ändå rätt så trimmat och har aldrig ens varit nära på och bli stoppad trots att jag har mött poliser ett stort antal gånger.
kör man med förstånd så är risken att bli stoppad väldigt liten
men om din moppe låter som ett as och du kör som en idiot så är det ju självklart att du blir stoppad
men sen får du ju avgöra själv om du tycker det är värt att ta risken
Jag har 70cc och trimrör och sportfilter och jag har mött snuten mycket på mina ynka moppeturer t.o.m legat bakom dom och sånt.. Men det är bara att ligga på hög växel om man har crossmoppe och köra lite eco-driving och sen växla ner när man ska köra om eller vill dra på lite extra
DRD Broms skrev:Jag kör trimmat (effektrör) nästan varje dag i stan om har aldrig blivit stoppad, även om jag möter/ser polisen ofta när jag kör. Är dock mycket riskabelt men den risken tar jag
Bara man ligger i låga varv när man ser polisen så är det ingen fara, har även blackbox på moppen
littlebennyboi skrev:Jag har 70cc och trimrör och sportfilter och jag har mött snuten mycket på mina ynka moppeturer t.o.m legat bakom dom och sånt.. Men det är bara att ligga på hög växel om man har crossmoppe och köra lite eco-driving och sen växla ner när man ska köra om eller vill dra på lite extra