Tjah, det här är mitt 5te inlägg tror jag, Hade problem tidigare med att den dör efter jag kört 20 meter, Nu dör den efter jag har dragit 150 meter på bakhjulet när jag släpper gasen och wheelar och när jag gasar igen så Båååå och slår bara ner.. är det att den får för mkt bensin eller vad är det?
För lite antagligen. Har du vinklat förgasaren? Har för mig att man måste vinkla förgasaren på ett visst sätt så att mopeden får bensin på bakhjulet också.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:För lite antagligen. Har du vinklat förgasaren? Har för mig att man måste vinkla förgasaren på ett visst sätt så att mopeden får bensin på bakhjulet också.
Vrid toppen på förgasaren mot framdäcket. Skit i dom där gummisakerna som bromsar på insuget. Bara vrid. Så den står typ mittemellan rakt upp och rakt fram.
Tobiiash skrev:Vrid toppen på förgasaren mot framdäcket. Skit i dom där gummisakerna som bromsar på insuget. Bara vrid. Så den står typ mittemellan rakt upp och rakt fram.
Ska testa, menar du typ så den ligger avlångt eller?
Tobiiash skrev:Vrid toppen på förgasaren mot framdäcket. Skit i dom där gummisakerna som bromsar på insuget. Bara vrid. Så den står typ mittemellan rakt upp och rakt fram.
mitt emellan rakt upp och liggande framåt tror jag han menade
mitt emellan rakt upp och liggande framåt tror jag han menade
Inget har funkat, har bytt munstycken vridit förgasaren, ändrat nålen vad fan ska jag göra?
Tror att de menar att du ska vinkla förgasaren på sneden
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...