Först och främst vill jag börja med att säga att detta inte skrivs på grund av någon händelse eller person.
Jo, ska gå rakt på sak. Tycker att vi i crew samt mods ständigt låser trådar och säger till folk som tydligen inte har högre iq än en fiskmås. Blir inte så himmla mycket inspiration över till annat roligt när man ständigt får låsa trådar och vara en morsa för massa moppepojkar. Vet inte om jag har mognat men tycker att mognadsnivån i forumet svajjar som in i hel***e. Ibland är det knappt inget och det rullar fint, och en vecka senare är man tillbaka på att låsa spam, felposter och massvis med dåliga rubriker.
Satt och tog en funderare på vad det beror på då jag är mer och mer aktiv på bland annat garaget.org. där är i stort sett inget tjaffs eller låsnigar och mods visar sig knappt då det ej behövs.
Så tillbaka till funderaren. HUR gör man att det blir mer disciplin på forumet? få bort alla dom där riktigt korkade misstagen som nya medlemmar gör och felposter hit och dit. Jag tjatade på bensinskalle och jonas på att göra om kategorierna för att namnen på dom var helt åt helvete. sakt och gjort, det blev lyckat och trodde att det skulle hjälpa med att få bort de flesta felposterna. jag menar, scooter-motor och scooter-övrigt. det kan väll vilket ljushuvud som helst ha koll på? Dock blev det bättre, men det var fortfarande en hel del riktigt usla poster.
Jag har tjatat och tjatat och tjatat och tjatat på bensinskalle om att göra om reglerna till ett mordernare regelverk som kommer vara lättare att följa. vet inte vart bensinskalle har tagit vägen men förhoppningsvis grejjar han med det.
Nåväl. Frågan är hur man rensar bort dom som varken har sunt förnuft, ork till att läsa reglerna eller att lyssna på tillsägelser.
1.
skärpa reglerna ORDENTLIGT för nya som gamla medlemmar.
ett regelbrott=varning.
ännu ett regelbrott=extra varning
en till felpost=ban.
2.
ett regelbrott=ban 1 dag
ett till=ban 1 vecka
ett till= ban 1 månad
ett till=ban 4 life.
3. som det är nu:
ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= du har gjort så många fel, så vi ändrar texten under din bild till "varnad"
HUR får vi årdning på detta? Om allt detta försvann så skulle vi få mer tid till det jag vet att ni medlemmar skulle tycka om. stora tävlingar, roliga reportage, vbulletin med massor med funktioner som gilla-knapp, multicitering osv, nytt utseende på forumet och allt vad det kan vara.
Föresten, vad tycker ni om detta?
När man reggar sig så kommer reglerna upp. Efter det kommer en frågesport om reglerna. 0-8 rätt av 10= tillbaka till reglerna och sen börja om frågorna.
Kom gärna med förslag och åsikter om detta. känns som att det skulle vara väldigt trevligt om detta slutande då jag i stort sett slutat låsa trådar då det bara kommer en likadan igen.
EDIT: Oj, blev en hel del text. läs om ni orkar