Sida 1 av 1
AM6 motor, cylinder
Postat: 16 augusti 2012, 21:48
av polleborre
Hej, har en Genric trigger Sm 50 som jag funderar på att göra lite lätt hanterligare och anorlunda. Tänkte om det gick att byte från en vätskekyld cylinder till en luft kyld. Kan då ta bort kylaren mm. Frågan är då den, går det att få tag på en luftkyld cylinder till AM 6 motorn och har kylaren fler uppgifter än att kyla cylindern?
/ Polleborre
Postat: 16 augusti 2012, 22:30
av k-skåpet
Har för mig hela blocket på AM6 är vattenkylt så det går icke. Köp en beta om du vill ha nått lätt o hanterligt.

Edit men är du riktigt sugen kan jag fixa så du får byta din am6a mot en DT motor.

Postat: 16 augusti 2012, 23:50
av polleborre
Hur skulle min moppe gå om jag byte till en DT motor, är dom bättre/sämre än AM6:an? skulle jag behöva modda med ram fästen och dylikt ?
Postat: 16 augusti 2012, 23:54
av Gröngöling
DT har AM6 redan... om du inte menar de äldre DT.
Postat: 16 augusti 2012, 23:55
av DtSnubben
Gröngöling skrev:DT har AM6 redan... om du inte menar de äldre DT.
han snackar om luftkylning, så ja
Postat: 17 augusti 2012, 00:31
av PK
enbart ett onödigt projekt i mina ögon
tips är att låta vattenkylningen vara på och hitta på något annat roligt med den då det inte finns så mycket triggers ute!
tror att den blir riktigt fin med ktmframkåpor
PS: välkommen till forumet!
Postat: 17 augusti 2012, 01:26
av k-skåpet
PK skrev:enbart ett onödigt projekt i mina ögon
tips är att låta vattenkylningen vara på och hitta på något annat roligt med den då det inte finns så mycket triggers ute!
tror att den blir riktigt fin med ktmframkåpor
PS: välkommen till forumet!
Pfft, förstör inte min affär nu! Äh, för att vara seriös så kommer den såklart gå mö sämre om du skulle hänga på en gammal luftkyld motor. Det finns ju en anledning till att dagens mopeder kör vattenkylt.

Postat: 17 augusti 2012, 06:17
av MonsterRieju92
Låt vattenkylningen vara
Jag anser att de redan är lätt hanterligt som de är

Postat: 17 augusti 2012, 10:29
av polleborre
Vet att tråden nu blir på fel ställe.
Någon annan som har tips angående styling och tuning på en trigger?

Har tänkt att köpa ett
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14399 och ett nytt bakdrev med 62 tänder istället för de 52~53 jag har nu.
En ktm framkåpa skulle nog bli fint

Postat: 17 augusti 2012, 11:23
av Mura
avgasröret kmr ble bra men köp inte större bakdrev
