funderingar kring sommarjobbet.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

funderingar kring sommarjobbet.

Inlägg av PK »

sha!

Jo, har sommarjobbat nu i 2 veckor och packat kött och lite sånt och har lite funderingar på saker och ting.

1. jag jobbar från 8.00 varje dag och slutar mellan 15 och 15.30. vid 9 tar vi en halvtimmas frukost och vid 12 en halvtimmes lunch.

Är detta betalt? kar skrivit i anteckningarna (60min rast) fast det är bara lunch i stort sett.

2. hur får jag pengarna? skulle få papper imorgon när jag slutar men hämtar man ut pengarna dirr eller får man vänta?

3. vad är det man ska göra innan man slutar? lämna in något papper?

ja, de4t var väll det. största frågetecknet var det med lunchen.
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Ja det är betallt. Jobbade 6 timmat och hade två 1h raster och fick fullt betalt. Sen lämna in papperna så kommer pengarna efter ett tag. Mvh
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Re: funderingar kring sommarjobbet.

Inlägg av Axel »

PK skrev:sha!

Jo, har sommarjobbat nu i 2 veckor och packat kött och lite sånt och har lite funderingar på saker och ting.

1. jag jobbar från 8.00 varje dag och slutar mellan 15 och 15.30. vid 9 tar vi en halvtimmas frukost och vid 12 en halvtimmes lunch.

Är detta betalt? kar skrivit i anteckningarna (60min rast) fast det är bara lunch i stort sett.

2. hur får jag pengarna? skulle få papper imorgon när jag slutar men hämtar man ut pengarna dirr eller får man vänta?

3. vad är det man ska göra innan man slutar? lämna in något papper?

ja, de4t var väll det. största frågetecknet var det med lunchen.
Nej du får inte betalt för rast. För PAUS får du betalt för. Rast är precis som att vara ledig, du fyller ingen nytta på arbetsplatsen och du får göra vadfan du vill utanför.

Du skull skriva 30mins rast.. ;)

Du skickar in lönepapprena och sen får du pengar i slutet av månaden. Eller, du skickar nog inte in dom om det är på kommunen för då kommer nån o hämtar de eller går du o lämnar. Hör med dina medanställda ;)
bibapeolola
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

snacka med din chef!
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

1. Att skriva upp att man tar rast har jag aldrig varit med om på min praktik/sommarjonn(samma firma), utan de är upp till oss själva hur lång rast vi vill ha bara vi ligger med planeringen/före den ifall det inte finns andra hinder.

2. Man brukar få det i slutet på månaden till sitt bankkonto ifall man har uppgett det tidigare, annars får du kanske göra det imorgon, bästa är att fråga.

3. Du ska väl inte göra något speciellt, bara ta med dig dina saker om du har något kvar och tacka och buga för att du fick jobba där för att vara artig :)

antonpg94 skrev:snacka med din chef!
Har du inget vettigt svar, posthunta inte för det..
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

p0d1 skrev:
antonpg94 skrev:snacka med din chef!
Har du inget vettigt svar, posthunta inte för det..

Förstår inte varför detta inte skulle vara ett vettigt svar ? Dock kanske lite obvious ;)

Ingen lön på lunchen.
Skriv svar