Vill ha en slider men hatar att den inte har hjälmfack för varfan ska man sätta högtalarna?????
Har tänkte på att köpa en sån där muppbox som man sätter på bakethållaren och modda in några högtalare men tänkte att man kunde ta 2Extreme - Soundboard (Soundmaster 3D) och ta loss högtalarna och modda in högtalarna och sen förstärkarna på baksidan av benkåpan och sen ha högtalarena där man har knäna???
Undrar om nån har gjrt det någon gång eller nåt liknande skulle vara tacksam fr ett svar???
Jo marinhögtalare är ett altenativ men då måste jag hitta ett slutsteg o.s.v. och sen är det väl oftast sämre ljud eller dyrare, men fyller inte år föränn i vinter så har väl tid att tänka på det men någon bögbox tror jag inte det kommer bli om jag inte äär super desperat men då byter jag väl den mot en neos eller nerox hehe
Turbomannen skrev:Jo marinhögtalare är ett altenativ men då måste jag hitta ett slutsteg o.s.v. och sen är det väl oftast sämre ljud eller dyrare, men fyller inte år föränn i vinter så har väl tid att tänka på det men någon bögbox tror jag inte det kommer bli om jag inte äär super desperat men då byter jag väl den mot en neos eller nerox hehe
Lättast och enklast är att byta till Neos/Nerox iaf
Gör en portabel låda där du sätter högtalare, slutsteg osånt i , klär den snyggt och sedan spänner fast den på sadeln eller på tolvan om du har de , också drar du givetvis ström till sadel eller nåt där du kan koppla in de :
tS skrev:Gör en portabel låda där du sätter högtalare, slutsteg osånt i , klär den snyggt och sedan spänner fast den på sadeln eller på tolvan om du har de , också drar du givetvis ström till sadel eller nåt där du kan koppla in de :
Det kan man ju göra för jag hade ändå tänkt ha en tolva
Men man vill ha det lite smidigt åsså så man kan lyssna på lite musik när man ska till skolan eller lite närrmare ställen!!
Jag kommer ha en slider så neos/nerox blir det tyvärr inte men tack för alla tips!! Om nån har nån bra länk till ett par bra marinhögtalare och passande slutsteg skulle det var bra
DiNozzan skrev:Eller så sätter du det "i" framkåpan och gör det vattentät, så äre ju inga problem att köra i regn?
Kommer ddet inte låta lite "eko" menman skulle faktiskt kunna göra så men man vill ju också se lederna från högtalarna samt att de är rätt snygga
Men om jag skaffar högtalare så tror jag att jag sätter dem i benkåpan så får jag väl modda nåt plastlock eller något sånt
Men sen kommer det väl mest komma regn om den står ute när man går i skolan typ eller e inne på macken för när man åker så skyddar framkåpan och om du åker snabbt hinner det inte regna ner Kanske men vi får väl se
samper97 skrev:det är lite svårt och förklara men om jag får din mejl addres så kan jag kika bilder till dig hur det ser ut och hur jag har koplat alting?
Lägg upp bilderna här på forumet istället så andra också kan se.
samper97 skrev:jag sate dom i den kåpan framför knäna
Hur gjorde du för att få ström till högtalarna?
Posta gärna bilden som någon redan nämnt!
Ja hur tror du saker får ström? Man måste koppla till batteriet. Men jag skulle rekommendera att skaffa riktiga högtalare med slutsteg och sen koppla via slutsteget. Men hur som helst så måste du dra kablarna till batteriet för att få ström oavsett.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Anteee skrev:
Hur gjorde du för att få ström till högtalarna?
Posta gärna bilden som någon redan nämnt!
Ja hur tror du saker får ström? Man måste koppla till batteriet..
-.-
Du kan inte koppla ett par helt vanliga datorhögtalare till ett moped batteri utan moddning...
Och nu var frågan om datorhögtalare
Det kan man visst. Har gjort det många gånger och det fungerar utmärkt, det enda man måste göra är att byta säkring på moderkortet.
Edit: Första frågan var generellt om "alla" högtalare sen så frågade han om datorhögtalare.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Det där med datorhögtalarna var rätt bra men skulle någon kunna skicka länkar till allt man behöver eller elschema eller nåt???
Jag undrar även om man skulle kunna ta clas ohlsons marinhögtalare och sedan köpa förstärkare på twostroke??? Nån som har gjort det???
För då slipper man vara lika rädd för att det regnar
Annars kommer jag nog köpa högtalarna under sadeln och ta bort plasten och sedan modda in dem
Turbomannen skrev:Jo marinhögtalare är ett altenativ men då måste jag hitta ett slutsteg o.s.v. och sen är det väl oftast sämre ljud eller dyrare, men fyller inte år föränn i vinter så har väl tid att tänka på det men någon bögbox tror jag inte det kommer bli om jag inte äär super desperat men då byter jag väl den mot en neos eller nerox hehe
Hellre ett par högtalare som fungerar och spelar rätt bra, än ett par högtalare som spelar riktigt bra, men du bara kan ha i garaget. För får de lite vatten på sig, så skiter sig allt. Så har du slängt pengar i onödan. Du ska ändå bara ha de på en mope, marinhögtalare spelar acceptabelt tycker jag iaf.
Jag har en datorhögtalare som är 2.1 alltså med en bas, tror ni man kan sätta in en bas också eller behövs det för mycket ström??
För det skulle vara rätt nice att ha en bas också så man fick lite bättre ljud. Men det där med marinhögtalare kanske man ska köra på i" början" men om det är förjävligt ljud får man väl byta för de kostade typ bara 200 kr så det kanske blir dem i början men vi får väl se