speedfighter rasslar och skramlar om motor.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
mullemäck
Elmoped

speedfighter rasslar och skramlar om motor.

Inlägg av mullemäck »

hej, ute och körde med min speedfighter 2 och sen börja den rassla lite och mera och mera sen dog den och gick ej igång, fick rulla hem den, sitter trimrör på, har ej dragit v- brickan,

lät först som ifrån variatorn, men plockat isär allt och kollat, allt är ok, sen tog jag bort v-brickan, hände ingenting med rasslande, nu när jag satte ihop den så tycke jag det rasslar mera om svänghjulet/vattenpumpen??

han är ej så svag, mest låter väldigt mycket om den,

väldigt tacksam för hjälp då första gången jag meckar scooter annars så meckar jag crossmoppar.

\ ludwig lionell[/list]
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Kolla bakre remskivan.. Vissa skivor har visat sig släppa från kransen "den lilla hylsan med utväxling".. Känn på den om du kan få den att snurra utan att kransen snurrar. Har bytt på 3-4st....
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="Weckis"]Kolla bakre remskivan.. Vissa skivor har visat sig släppa från kransen "den lilla hylsan med utväxling".. Känn på den om du kan få den att snurra utan att kransen snurrar. Har bytt på 3-4st....[/quote]

menar du att man skall kunna pressa isär skivor ifrån varandra ? isåfall kunde jag det men väldigt svårt :)
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Den yttre skivan skall inte gå att snurra på om allt e ok..
Har varit med om att den lossnat från sitt fäste och den går då att snurra på när du tar ett tag om den å pressar den framåt...
Har lossnat från sitt fäste men sitter fortfarande kvar på kransen...
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="Weckis"]Den yttre skivan skall inte gå att snurra på om allt e ok..
Har varit med om att den lossnat från sitt fäste och den går då att snurra på när du tar ett tag om den å pressar den framåt...
Har lossnat från sitt fäste men sitter fortfarande kvar på kransen...[/quote]

alltså man kunde pressa isär den yttre remskivan men då snurrade den i ett spår åt vänster, allt såg ut som det skulle tror jag.

har lagt upp ett videoklipp på facebook, gå gärna in på mig ( ludwig lionell) och kolla vad du tror, låter tydligast och mäst när man först varvar upp den och sen när den går ner i varv!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Re: speedfighter rasslar och skramlar om motor.

Inlägg av AndreWidestedt »

mullemäck skrev:hej, ute och körde med min speedfighter 2 och sen börja den rassla lite och mera och mera sen dog den och gick ej igång, fick rulla hem den, sitter trimrör på, har ej dragit v- brickan,

lät först som ifrån variatorn, men plockat isär allt och kollat, allt är ok, sen tog jag bort v-brickan, hände ingenting med rasslande, nu när jag satte ihop den så tycke jag det rasslar mera om svänghjulet/vattenpumpen??

han är ej så svag, mest låter väldigt mycket om den,

väldigt tacksam för hjälp då första gången jag meckar scooter annars så meckar jag crossmoppar.

\ ludwig lionell[/list]
Kan vara ett lager som gott, bara attklyva och kolla...
Helt Räser
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

tänkte ta bort svänghjulet och kika där :)
Skriv svar