Behöver hjälp med trimm till Jetforce
Postat: 13 augusti 2012, 16:50
Tja, som rubriken lyder har jag en Jetforce. Det är en c-tech version ifrån 2007. Den går jätte bra men nu tänker jag på att kanske trimma den lite hehe .
Den är helt original bortsett ifrån att den har ett pluggar Leo Vince ZX-R + de vikter och kopplingsfjärdrar som följde med. När installationen gjordes monterade jag också ett större munstycke, ifrån 54 till 60.
Den går väll 55-60 ärliga. Men har tänkt mig att ta bort V-brickan och skorstenen och kanske pluggarna i röret. Men om vi börjar med att ta bort V-brickan och skorstenen, vilka åtgärder skulle behövas? och vad skulle det göra om vi snackar om toppfart och axx? (Bara skorstenen och V-brickan)
Om jag inte är nöjd med resultaten... skulle jag nog vilja ta bort pluggen, vilka ändringar skulle jag då behöva? och hur skulle det bli med toppfarten och accelerationen? (Alltså - V-bricka - skorstenen och - pluggarna)
Jag har försökt att vara så utförlig som möjligt men alla gör fel , om ni behöver ytterliggare information är det bara att posta .
// Sorry för något stav/grammatiskt fel, jag har dyslexi.
Den är helt original bortsett ifrån att den har ett pluggar Leo Vince ZX-R + de vikter och kopplingsfjärdrar som följde med. När installationen gjordes monterade jag också ett större munstycke, ifrån 54 till 60.
Den går väll 55-60 ärliga. Men har tänkt mig att ta bort V-brickan och skorstenen och kanske pluggarna i röret. Men om vi börjar med att ta bort V-brickan och skorstenen, vilka åtgärder skulle behövas? och vad skulle det göra om vi snackar om toppfart och axx? (Bara skorstenen och V-brickan)
Om jag inte är nöjd med resultaten... skulle jag nog vilja ta bort pluggen, vilka ändringar skulle jag då behöva? och hur skulle det bli med toppfarten och accelerationen? (Alltså - V-bricka - skorstenen och - pluggarna)
Jag har försökt att vara så utförlig som möjligt men alla gör fel , om ni behöver ytterliggare information är det bara att posta .
// Sorry för något stav/grammatiskt fel, jag har dyslexi.