TMS Motard 50 -08, dör vid belastning och gaspådrag
Postat: 12 augusti 2012, 10:25
Har problem med min TMS Motard 50 -08 (2-takt).
Vi gaspådrag så "dör" den.
På första och andra växeln går den skapligt men på de högre växlarna så dör den så fort man belastar den.
Om man chokar den så går den lite bättre.
Det sitter en PZ19J-CL förgasare på den. Storlek på huvudmunstycket är 95 (är det standardstorlek?).
Nålen satt i näst nedersta spåret.
Blandningsskruven var i princip helt inskruvad.
Pluggen i kröken är fortfarande kvar.
Vore väldigt tacksam för hjälp med detta problem!
Den verkar få för mycket olja tror jag, den verkar gå väldigt fett. När jag skruvade isär kröken så rann det ut skapligt mycket olja.
Jag har inga problem med att köra oljan direkt i bensinen och skippa den separata oljefunktionen, men vad är bäst om man vill köra så? Bara att strunta att fylla i olja i den separata oljetanken? Kan oljepumpen skära då?
Hur mycket olja ska en sån här motor ha? 3%?
Vi gaspådrag så "dör" den.
På första och andra växeln går den skapligt men på de högre växlarna så dör den så fort man belastar den.
Om man chokar den så går den lite bättre.
Det sitter en PZ19J-CL förgasare på den. Storlek på huvudmunstycket är 95 (är det standardstorlek?).
Nålen satt i näst nedersta spåret.
Blandningsskruven var i princip helt inskruvad.
Pluggen i kröken är fortfarande kvar.
Vore väldigt tacksam för hjälp med detta problem!
Den verkar få för mycket olja tror jag, den verkar gå väldigt fett. När jag skruvade isär kröken så rann det ut skapligt mycket olja.
Jag har inga problem med att köra oljan direkt i bensinen och skippa den separata oljefunktionen, men vad är bäst om man vill köra så? Bara att strunta att fylla i olja i den separata oljetanken? Kan oljepumpen skära då?
Hur mycket olja ska en sån här motor ha? 3%?