Körde ganska länge igår och senare på kvällen när det mörknat så märker en kompis som (givetvis) ligger bakom mig att det kommer gnistor ur avgasrör eller iaf mopedens baksida och jag antar att det kommer ur avgasröret, men iaf, är det något farligt eller det är vanligt om man kört ungefär 5 mil och legat på max rätt mycket???
Känslan att köra om en trimmad crossmoppe ♥ Obeskrivlig !
Mrkatt skrev:Körde ganska länge igår och senare på kvällen när det mörknat så märker en kompis som (givetvis) ligger bakom mig att det kommer gnistor ur avgasrör eller iaf mopedens baksida och jag antar att det kommer ur avgasröret, men iaf, är det något farligt eller det är vanligt om man kört ungefär 5 mil och legat på max rätt mycket???
tips när du skriver nått sånt här skriv vad det är för moppe och i detta fallet viktigast SETUPEN!!!! men ett tips är att sota ur avloppet dessa ''gnistor'' är sot som glöder när röret blir varmt
Senast redigerad av suzukiwheelier den 10 augusti 2012, 17:15, redigerad totalt 1 gånger.
hänt mig med, Har en aerox 09 med orginal rör och min kompis säger att det glöder/kommer gnistor ur det när vi kört ett tag. Men har inte märkt nåt så jag tror inte det är något att oroa sig för.
Anledningen till att de bildas gnistor (oftast på aerox) är pga katalysatorn som blir väldigt varm när man kör så kan det ibland flyga glödande partiklar.
vet inte om du har fått svar orka inte läsa allt,
det ska vara såhär (om det nu är en original rör med katalysator)
det är bara katalysator som fungerar
tror dock inte det är så bra om det är ett trimrör
eller jo det kan ju vara ljuddämpar ull
Fredd_e skrev:vet inte om du har fått svar orka inte läsa allt,
Orkar du inte läsa knappt en sida, så låt bli att svara, så mycket begärt är det inte för att undvika dubbelposts.
Fredd_e skrev:vet inte om du har fått svar orka inte läsa allt,
Orkar du inte läsa knappt en sida, så låt bli att svara, så mycket begärt är det inte för att undvika dubbelposts.
va fett trött brukar läsa men orkade inte så tänkte att det va bättre med 2 svar än kanske inget...