Tjaa! Efter att ha letat lite så har jag bestämt mig för att fråga er. De ä så här att det fattas en mutter. De ä inte den som håller ihop hela kopplingen utan det är den som ser till att kopplingen sitter fast på motorn.är det nån god själv som orkar länka
Eller finns det nån som har en sådan liggandes?Skulle vara perfa.. Tacksam för svar
//Mvh Igor
Sen har jag en till fråga! Har tänkt skaffa airsal 70cc snart och undrar om man är tvungen att byta variator och koppling då? För min ekonomi är nere just nu och hoppas på att vinna tävlingen xD. Eller räcker de med att man byter vikterna?
Senast redigerad av igorkim den 28 december 2007, 14:08, redigerad totalt 1 gånger.
de ska inte va låsmutter, axel är självdragande ( den roterar åt motsatt håll mot gängerna )... de ä bara att gå till en järnhandel, moppeverkstad eller vad som helst... Bara du har koll på vad de ä för dimension på gängan och stigningen ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
igorkim skrev:Tjaa! Efter att ha letat lite så har jag bestämt mig för att fråga er. De ä så här att det fattas en mutter. De ä inte den som håller ihop hela kopplingen utan det är den som ser till att kopplingen sitter fast på motorn.är det nån god själv som orkar länka
Eller finns det nån som har en sådan liggandes?Skulle vara perfa.. Tacksam för svar
//Mvh Igor
Jag har en liggandes, skicka pm om du är intresserad.
Annars har jag för mig att det är samma gradantal där som på veven.
Alltså M10*1,25. Går att köpa i vilken järnaffär som helst, och det skall inte vara låsmutter!!
igorkim skrev:Tjaa! Efter att ha letat lite så har jag bestämt mig för att fråga er. De ä så här att det fattas en mutter. De ä inte den som håller ihop hela kopplingen utan det är den som ser till att kopplingen sitter fast på motorn.är det nån god själv som orkar länka
Eller finns det nån som har en sådan liggandes?Skulle vara perfa.. Tacksam för svar
//Mvh Igor
Jag har en liggandes, skicka pm om du är intresserad.
Annars har jag för mig att det är samma gradantal där som på veven.
Alltså M10*1,25. Går att köpa i vilken järnaffär som helst, och det skall inte vara låsmutter!!
En ny fråga!:P Tänkte att slippa göra en ny tråd så ja skriver den här istället..
Har tänkt skaffa airsal 70cc snart och undrar om man är tvungen att byta variator och koppling då? För min ekonomi är nere just nu och hoppas på att vinna tävlingen xD. Eller räcker de med att man byter vikterna?
Det beror helt och hållet på vad du vill göra. Du kan ju byta vikterna sålänge, hur många HK har Airsal cylindern ? Men vid senare tillfälle kan du ju byta variatorn och kopplingen Så får du ut mer effekt
MVH Polly
Polly skrev:Det beror helt och hållet på vad du vill göra. Du kan ju byta vikterna sålänge, hur många HK har Airsal cylindern ? Men vid senare tillfälle kan du ju byta variatorn och kopplingen Så får du ut mer effekt
MVH Polly
Ingen aning, för ja ska köpa den av kompisens kusse. Men ja ska kolla för det finnsnog bara en airsal 70cc,,,
Kolla upp hur många hästkrafter den har helst : ) Jag satte dit min MHR Replica cylinder med 12 hk och bytte bara vikter o kopplingsfjädrar sålänge,men nu har ja bytt både variator och koppling så det ordnar sig
Polly skrev:Kolla upp hur många hästkrafter den har helst : ) Jag satte dit min MHR Replica cylinder med 12 hk och bytte bara vikter o kopplingsfjädrar sålänge,men nu har ja bytt både variator och koppling så det ordnar sig
okeeej, hur gick den med orgdelarna då?
Och finns det nån som kan säga vad ja ska ha för vikter `?:P
JAg behövde inte byt vev till cylinder så då ä de väl sportcylle.. Right?