muttern , Ny fråga!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

muttern , Ny fråga!

Inlägg av igorkim »

Tjaa! Efter att ha letat lite så har jag bestämt mig för att fråga er. De ä så här att det fattas en mutter. De ä inte den som håller ihop hela kopplingen utan det är den som ser till att kopplingen sitter fast på motorn.är det nån god själv som orkar länka
Eller finns det nån som har en sådan liggandes?Skulle vara perfa.. Tacksam för svar

//Mvh Igor
Bild

Sen har jag en till fråga! Har tänkt skaffa airsal 70cc snart och undrar om man är tvungen att byta variator och koppling då? För min ekonomi är nere just nu och hoppas på att vinna tävlingen xD. Eller räcker de med att man byter vikterna?
Senast redigerad av igorkim den 28 december 2007, 14:08, redigerad totalt 1 gånger.
Danneman
Elmoped

Inlägg av Danneman »

öhm, gå bara på en järnaffär och köp en låsmutter eller vad det nu är det ska vara?
dASE?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

de ska inte va låsmutter, axel är självdragande ( den roterar åt motsatt håll mot gängerna )... de ä bara att gå till en järnhandel, moppeverkstad eller vad som helst... Bara du har koll på vad de ä för dimension på gängan och stigningen ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Holman
F.D Moderator

Re: muttern som ser till att kopplingen sitter fast på axeln

Inlägg av Holman »

igorkim skrev:Tjaa! Efter att ha letat lite så har jag bestämt mig för att fråga er. De ä så här att det fattas en mutter. De ä inte den som håller ihop hela kopplingen utan det är den som ser till att kopplingen sitter fast på motorn.är det nån god själv som orkar länka
Eller finns det nån som har en sådan liggandes?Skulle vara perfa.. Tacksam för svar

//Mvh Igor
Bild
Jag har en liggandes, skicka pm om du är intresserad.
Annars har jag för mig att det är samma gradantal där som på veven.
Alltså M10*1,25. Går att köpa i vilken järnaffär som helst, och det skall inte vara låsmutter!!

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Re: muttern som ser till att kopplingen sitter fast på axeln

Inlägg av igorkim »

Holman skrev:
igorkim skrev:Tjaa! Efter att ha letat lite så har jag bestämt mig för att fråga er. De ä så här att det fattas en mutter. De ä inte den som håller ihop hela kopplingen utan det är den som ser till att kopplingen sitter fast på motorn.är det nån god själv som orkar länka

//Mvh Igor

Jag har en liggandes, skicka pm om du är intresserad.
Annars har jag för mig att det är samma gradantal där som på veven.
Alltså M10*1,25. Går att köpa i vilken järnaffär som helst, och det skall inte vara låsmutter!!

Mvh

Okeej! Tack det var det jag var ute efter!=)
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Nej den e inte självdragande fasten man kan tro de, körde loss min sist jag va ute o körde nä jag råka dra muttern lite för löst :D

Föredrar låsmuttrar
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:Nej den e inte självdragande fasten man kan tro de, körde loss min sist jag va ute o körde nä jag råka dra muttern lite för löst :D

Föredrar låsmuttrar
Bara att dra åt så sitter dom ;)

M10*1,25 på minarelli :)

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

Okeej, Men jag drog åt muttern som håller ihop variatorn.JAg tycker att den sitter ganska hårt.. Räcker de tror ni?

________________________EDIT:___________________________________

En ny fråga!:P Tänkte att slippa göra en ny tråd så ja skriver den här istället..

Har tänkt skaffa airsal 70cc snart och undrar om man är tvungen att byta variator och koppling då? För min ekonomi är nere just nu och hoppas på att vinna tävlingen xD. Eller räcker de med att man byter vikterna?
Polly
Elmoped

Inlägg av Polly »

Det beror helt och hållet på vad du vill göra. Du kan ju byta vikterna sålänge, hur många HK har Airsal cylindern ? Men vid senare tillfälle kan du ju byta variatorn och kopplingen :) Så får du ut mer effekt :twisted:
MVH Polly
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

Polly skrev:Det beror helt och hållet på vad du vill göra. Du kan ju byta vikterna sålänge, hur många HK har Airsal cylindern ? Men vid senare tillfälle kan du ju byta variatorn och kopplingen :) Så får du ut mer effekt :twisted:
MVH Polly
Ingen aning, för ja ska köpa den av kompisens kusse. Men ja ska kolla för det finnsnog bara en airsal 70cc,,,
Polly
Elmoped

Inlägg av Polly »

Kolla upp hur många hästkrafter den har helst : ) Jag satte dit min MHR Replica cylinder med 12 hk och bytte bara vikter o kopplingsfjädrar sålänge,men nu har ja bytt både variator och koppling :) så det ordnar sig :D
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

Polly skrev:Kolla upp hur många hästkrafter den har helst : ) Jag satte dit min MHR Replica cylinder med 12 hk och bytte bara vikter o kopplingsfjädrar sålänge,men nu har ja bytt både variator och koppling :) så det ordnar sig :D
okeeej, hur gick den med orgdelarna då?

Och finns det nån som kan säga vad ja ska ha för vikter `?:P

JAg behövde inte byt vev till cylinder så då ä de väl sportcylle.. Right?
Låst