Gilera Smt svårstartad och går ej på låga varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Gilera Smt svårstartad och går ej på låga varv

Inlägg av MinikeV »

Ja då var man tibax på tsr då fast man växt ur moppeåldern :D Men skulle behöva lite hjälp med min gammla smt som min bror äger nuförtiden.

Först slutade all el fungera, precis all el, tillochmed det som drivs av batteriet. Men moppen gick då ännu nån dag, sen blev den jäkligt svårstartad men gick då man väl fick igång den.

Nu är den jävlit svårstartad och den hålls igång endast om man håller höga varv.

Har bytt tändstift, rensat förgasaren + luftfiltret utan resultat.

Har själv funderat lite på om kolvringarna är slut eftersom kompet inte är i bästa skick, men har också funderat om det med elen hänger ihop med att moppen inte går, kan det vara tändspolarna eller cdi boxen som är sönder?

Tack för svar! :)
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

asså, kolla så inte choken är fast, för det händer på min Derbi.. den fastnar rätt som det är o då går det ej o få ur den.. måste ta o plocka sär choken o smörjade den o sedan funkar den..

Men kolla kolvringarna för de kan nog vara de som är boven ! cdin tror jag inte o inte tändspolarna tror jag ej heller eller kankse tändspolen..
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

TSR`BakarN skrev:asså, kolla så inte choken är fast, för det händer på min Derbi.. den fastnar rätt som det är o då går det ej o få ur den.. måste ta o plocka sär choken o smörjade den o sedan funkar den..

Men kolla kolvringarna för de kan nog vara de som är boven ! cdin tror jag inte o inte tändspolarna tror jag ej heller eller kankse tändspolen..
Har testat med en annan cdi och den var inte sönder, har funderat själv på kolvringarna men funderar också varför all el har slutat fungera :/
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Skriv svar