Sida 1 av 1
oljeblandning
Postat: 31 maj 2008, 21:31
av furia_johan
hur mycket olja ska man blanda i soppan om man kör utan oljeblandaren

Postat: 31 maj 2008, 21:35
av Riejumrx
Har för mig att det är 4 % , fast jag kanske är ute och cyklar xD
Postat: 31 maj 2008, 21:37
av T-J
ReijuMrx skrev:Har för mig att det är 4 % , fast jag kanske är ute och cyklar xD
japp det är du
2% -2,5%
Postat: 31 maj 2008, 21:46
av matin
jag kör på 2 %..
Postat: 31 maj 2008, 22:09
av mt5a_stunt
3 %
Postat: 31 maj 2008, 22:35
av KoNG
3 % tycker jag om du vill vara säker
Postat: 31 maj 2008, 23:10
av Drac_01
jag kör 2.5%..
Postat: 31 maj 2008, 23:51
av fax110
ju mindra man har ju mer effekt men större chans att cylindern skär men kör man orginal så max 2% men ju mer du trimmar ju mer ska du he i för att den inte ska skära men med dragen plugg/effekt rör 2.5% och sen så stiger ju mer du trimmar...
Postat: 31 maj 2008, 23:51
av fuzer
Äsch, tanka full tank och häll i lite med ögonmått
Har alltid funkat för mig
(Ps, Ciaon på landet)

Postat: 31 maj 2008, 23:58
av furia_johan
ok om man tankar 7 liter hur många cl olja ska i då ungefär

Postat: 1 juni 2008, 00:04
av fax110
jao lite enkel matte du vet 7/100 x 2 xD men du kan ju alltid blanda i en 10 liters dunk å då blire 2dl xD
Postat: 1 juni 2008, 01:34
av furia_johan
ofta man ska hälla i deciliter
Postat: 1 juni 2008, 08:43
av XPS_POJKEN
furia_johan skrev:ofta man ska hälla i deciliter
Jo det ska man =)
Postat: 1 juni 2008, 09:24
av fax110
nu e jag inte bäst i världen på vätske mått men 10 liter är väll 100dl 2% av det är ju 2 dl elr kan jag ingeting elr ?
Postat: 1 juni 2008, 09:41
av Yamaha_rider
Kör 2% på crossen så det är inga problem...
Postat: 1 juni 2008, 09:44
av KoNG
Yamaha_rider skrev:Kör 2% på crossen så det är inga problem...
Jag skulle rekommendera 3 för crossar
Postat: 1 juni 2008, 09:58
av Yamaha_rider
Ok men den har alltid gått fint på det. Köper dyr olja med...
Postat: 1 juni 2008, 10:00
av KoNG
Yamaha_rider skrev:Ok men den har alltid gått fint på det. Köper dyr olja med...
Hehe spelar egentligen ingen roll men helst 2 % eler 3 % olja, när man kör med 3 % så är man helt säker att den får olja då det blir lite mer avgaser

Postat: 1 juni 2008, 10:37
av Yamaha_rider
KoNG skrev:Yamaha_rider skrev:Ok men den har alltid gått fint på det. Köper dyr olja med...
Hehe spelar egentligen ingen roll men helst 2 % eler 3 % olja, när man kör med 3 % så är man helt säker att den får olja då det blir lite mer avgaser

Mm men tycker den ryker som fan ändå. Sen kommer det lite från cylindern för fjädern som håller fast systemet är slut:S Måste fixa en ny starkare.
Postat: 1 juni 2008, 12:32
av furia_johan
okok så det är bara typ att hälla i 20cl
Postat: 1 juni 2008, 12:34
av chifen
furia_johan skrev:okok så det är bara typ att hälla i 20cl
jag kör 1,5dl på 5liter = 3%

funkar prima (etanol kör jag på)
Postat: 1 juni 2008, 15:22
av meanzick
chifen skrev:furia_johan skrev:okok så det är bara typ att hälla i 20cl
jag kör 1,5dl på 5liter = 3%

funkar prima (etanol kör jag på)
etanol ? gör inte de moppen extremt seeg ?

Postat: 1 juni 2008, 16:38
av viper
haha tvärt om, man får mer effekt av att köra på etanol!

Postat: 1 juni 2008, 16:42
av fuzer
Sry för OT, men det där med etanol?
Är det bara att tömma tanken sedan hälla i? Elr måste man göra något speciellt?

Postat: 1 juni 2008, 16:59
av viper
först måste du spola rent alla bensinslangar och helst hela förgasaren och tanken med vatten eller etanol, sen ökar du huvudmunstyckets storlek med ca 30-40% Då borde det gå finfint
Det du kan göra för att vinna ännu mer effekt är att ställa om tändningen så att den tänder lite tidigare, för etanol antänds lite snabbare än bensin
Finn en guide om detta på TSR om jag inte minns helt fel?
TIllbaks till OnT:
Jag säger såhär, hällre lite för mycket än lite för lite

2-3% är bra
