Hej, jo har en Derbi 06:a och igår kväll så läckte det kylarvatten någonstans ifrån. Körde hem den till polaren, och skulle starta den idag men den gick inte igång. Det gnisslar från cylindern och luktar bränt kylarvatten. Den får gnista och har komp. Vad kan vara fel? Kan den ha värmenypt eller något liknande? Tack på förhand
Svarar gärna på frågor via pm Pm:a också för mer info angående Derbi Crew
Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Svarar gärna på frågor via pm Pm:a också för mer info angående Derbi Crew
ThePowerDerbi skrev:Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!
ThePowerDerbi skrev:Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!
Hur ser jag det? Måste jag klyva motorn och kolla det då?
Svarar gärna på frågor via pm Pm:a också för mer info angående Derbi Crew
ThePowerDerbi skrev:Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!
Hur ser jag det? Måste jag klyva motorn och kolla det då?
Tänkte att flisan måste ju farit någonstans, så ner i veven verkar ju mest troligt. Säkrast hade ju varit att klyva enligt mig. Dock en jälva massa jobb...
AndreWidestedt skrev:
Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!
Hur ser jag det? Måste jag klyva motorn och kolla det då?
Tänkte att flisan måste ju farit någonstans, så ner i veven verkar ju mest troligt. Säkrast hade ju varit att klyva enligt mig. Dock en jälva massa jobb...
Tar nog den säkra sidan och klyver! Men någon som kan tipsa om någon bra 50cc cylinder med lite mer kräm i?
Svarar gärna på frågor via pm Pm:a också för mer info angående Derbi Crew