jag måste omformatera datorn men vet inte hur man gör.
finns det någon guide?
beror lite på, det finns olika sätt men har du ett nytt windows på skiva eller usb ?
har skiva
okej först av allt så måste du gå in i BIOS och sedan ändra så att datorn bootar från cd-driven och när du har gjort det så ska du bara starta om datorn med skivan i och sedan kommer det upp hur du vill installera windows och då så formaterar du hårdisken det finns som alternativ sedan är måste man bara klicka vidare så laddar det men hur man kommer in i BIOS är lite från dator till dator så jag kan inte säga exakt men det kan du hitta på youtube
tjeniss skrev:
beror lite på, det finns olika sätt men har du ett nytt windows på skiva eller usb ?
har skiva
okej först av allt så måste du gå in i BIOS och sedan ändra så att datorn bootar från cd-driven och när du har gjort det så ska du bara starta om datorn med skivan i och sedan kommer det upp hur du vill installera windows och då så formaterar du hårdisken det finns som alternativ sedan är måste man bara klicka vidare så laddar det men hur man kommer in i BIOS är lite från dator till dator så jag kan inte säga exakt men det kan du hitta på youtube
ah okej får kolla lite på youtube då tack för hjälpen
alltså, du startar datan, o så kommer de upp på skärmen "Press F11 for Boot Setup" eller F12, men de e så iaf. Tryck på den angivna knappen o få upp bios, sätt i skivan o sen så tar du ladda skivan där
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:alltså, du startar datan, o så kommer de upp på skärmen "Press F11 for Boot Setup" eller F12, men de e så iaf. Tryck på den angivna knappen o få upp bios, sätt i skivan o sen så tar du ladda skivan där
ah okej ska göra en virus skanning först.mitt virus program blockar steam osv så tror de är virus
säkert? testa o högerklicka på Steamikonen o ta "kör som adminstrativ" sen starta ska funka^^
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
aja, men kör på AVG i fortsättningen, riktigt bra Har själv kört på de nu i något år o de har internetsäkerhet o allt, samt varnar för sidor som ger virus när du e på väg in på dem o sådant. Sedan gör den automatiska virussökningar lite då o då utan att du störs utav de. Gratisversionen då Riktig kvalité e det
Windows 7 förmodar jag. isf är de bara o slänga in skivan och följa anvisningarna. skitenkelt!
Är de typ windows xp så får du sitta o leta drivrutiner till de mesta, men här får du i princip allt förutom grafikkortet men det går du in på deras hemsida o kirrar.
Axel skrev:Windows 7 förmodar jag. isf är de bara o slänga in skivan och följa anvisningarna. skitenkelt!
Är de typ windows xp så får du sitta o leta drivrutiner till de mesta, men här får du i princip allt förutom grafikkortet men det går du in på deras hemsida o kirrar.
har windows 7.roliga var att de sluta funka efter vi sluta spela
aa min bror kommer hem snart endå