Derbi skar sen ingen gnista

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Derbi skar sen ingen gnista

Inlägg av robb4n »

Tjena. Moppen skar för ca 6 veckor sen sen åkte jag till Åland 1 månad så stog moppen i garaget. Nyss montera jag mitt nya cylinderkitt airsal 50sport.

Hade lite bensin i vevhuset men det mesta fick vi ut och sen montera vi det, gick prima. Satte på allt och skulle starta och då hade jag ingen gnista. Hade gnista innan den skar. Så behöver hjälp/tips vad jag ska kolla eller vad som hänt.

Testat olika stift och Sen även testat tjuvkoppla.

Ska testa med nytt stift imorgon iaf, har en exta CDI också så det ska testas med.

sen behöver jag hjälp vad som kan hänt :)

Setup om det hjälper nått.

MK sp
Airsal 50sport
78munstycke
Senast redigerad av robb4n den 6 augusti 2012, 12:11, redigerad totalt 1 gånger.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
sNdAjj
Elmoped

Inlägg av sNdAjj »

Om inte det hjälper efter du bytt CDI så skulle det kunna vara tändplattan. Det är inte så vanlig men det kan ju vara det, kolla även alla kablar och se till så att den får tillräckligt med jodning. Hoppas det löser sig!

Har samma problem, har ingen gnista. Fast hela min jodkabel har brunnit upp (alltså den från batteriet) så jag har bytt ut den och testat ny CDI och tändplatta och och allt man kan tänka sig men det funkar iaf inte :P

Så jag lånar tråden lite, spelar det någon roll om jodkabeln är lite tjockare än vanligt? för den jag böt till var lite tjockare :P
Jag får även gnista ibland, så om jag går ut på morgonen så har jag gnista men om jag får igång den och kommer upp i varv så dör den som om den får för lite ström. Efter ett tag så är gnistan helt borta, hata elfel :P så ska lämna in den nu tror jag :)
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

sNdAjj skrev:Om inte det hjälper efter du bytt CDI så skulle det kunna vara tändplattan. Det är inte så vanlig men det kan ju vara det, kolla även alla kablar och se till så att den får tillräckligt med jodning. Hoppas det löser sig!

Har samma problem, har ingen gnista. Fast hela min jodkabel har brunnit upp (alltså den från batteriet) så jag har bytt ut den och testat ny CDI och tändplatta och och allt man kan tänka sig men det funkar iaf inte :P

Så jag lånar tråden lite, spelar det någon roll om jodkabeln är lite tjockare än vanligt? för den jag böt till var lite tjockare :P
Jag får även gnista ibland, så om jag går ut på morgonen så har jag gnista men om jag får igång den och kommer upp i varv så dör den som om den får för lite ström. Efter ett tag så är gnistan helt borta, hata elfel :P så ska lämna in den nu tror jag :)

Får kolla igenom det imorgon. Hoppas din fixar sig också.
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Vet att jag dubbelpostar nu men, ska och mecka imorgon så behöver hjälp vad jag ska kolla :)
Skriv svar