Sida 1 av 1
aerox vill inte komma upp i fart
Postat: 3 augusti 2012, 12:18
av tjeniss
Tja alla ! nu är det så att jag har en väldigt långsam aerox och det känns som att den borde ha mer att ge för jag och min pappa har precis renoverat motorn bytt vev till motoforce racing vev och en airsal 50cc racing cylinder, har även dragit v-ringen och så har jag sportluftfilter och malossi fly clutch.
men nu är det så att moppen vill bara gå i ca 53 nerför varför ? jag har ställt in förgasaren med munstycken och nålen men inte luftskruven för jag har inte märkt någon skillnad när jag har pillat på den. vad kan vara felet för att det finns ju folk som har aeroxar med endast vring som gör 70 iallafall

snälla måste ha hjälp ! vill även tillägga att jag har bytt rem till en stage 6 precis och det låter som att moppen inte vill varva ut helt
Postat: 3 augusti 2012, 12:21
av juckeyy
Har du kört in cylindern? Bytt munstycke?
Postat: 3 augusti 2012, 12:26
av tjeniss
juckeyy skrev:Har du kört in cylindern? Bytt munstycke?
jag har gjort båda sakerna

Postat: 3 augusti 2012, 12:58
av GreckE
säker på att remmen är likadan som original?
Postat: 3 augusti 2012, 13:00
av antonpg94
remmen kan vara för hård, för bred för lång se till att du kör med rätt rem:)
Postat: 3 augusti 2012, 14:20
av tjeniss
GreckE skrev:säker på att remmen är likadan som original?
nej den är inte som orginal eftersom att den är lite bredare och lite lite längre tror jag
Postat: 3 augusti 2012, 14:23
av Piitus96
för tunga vikter? o_O
Postat: 3 augusti 2012, 14:25
av CaToXXo
Får du upp nå varv på motorn då? Känns ju som fel rem, för tunga vikter eller fel fjädrar...
Hur stort munstycke hade du original och hur stort har du i nu?
Postat: 3 augusti 2012, 14:29
av tjeniss
CaToXXo skrev:Får du upp nå varv på motorn då? Känns ju som fel rem, för tunga vikter eller fel fjädrar...
Hur stort munstycke hade du original och hur stort har du i nu?
får inte upp varv, orginal munstycket var 72 med org cylindern nu har jag 88 men hela setupen och stiftet är oboy brunt
Postat: 3 augusti 2012, 14:43
av Dawidd
Byt till lättare vikter.
Postat: 6 augusti 2012, 00:04
av AntonB
tjeniss skrev:CaToXXo skrev:Får du upp nå varv på motorn då? Känns ju som fel rem, för tunga vikter eller fel fjädrar...
Hur stort munstycke hade du original och hur stort har du i nu?
får inte upp varv, orginal munstycket var 72 med org cylindern nu har jag 88 men hela setupen och stiftet är oboy brunt
originalmunstycket är 62

Postat: 6 augusti 2012, 01:13
av Demuz
AntonB skrev:tjeniss skrev:CaToXXo skrev:Får du upp nå varv på motorn då? Känns ju som fel rem, för tunga vikter eller fel fjädrar...
Hur stort munstycke hade du original och hur stort har du i nu?
får inte upp varv, orginal munstycket var 72 med org cylindern nu har jag 88 men hela setupen och stiftet är oboy brunt
originalmunstycket är 62

Hur vet du att det är 62 när du inte vet vilken årsmodell han har? Jag har nämligen 72 som originalmunstycke på min 01a
ONT: testa byt vikterna om den inte vill varva ordentligt.
