Hej, jag fick nästan slut på olja så jag stack iväg o köpte vanlig 2t olja på preem.
När jag sedan hade fyllt på med nästan hela olje dunken (1 liter), dum som jag är har jag ingen oljesticka.
Iaf, så när jag skulle starta så går det inte. Jag misstänker att jag har fyllt på så mycket att någon spärr? gör så att motorn inte startar.
Hur tömmer jag oljan så moppen kan gå igen? Jag vet att om jag kör med den nu kan packningarna paja, men som tur är startar den inte eftersom att jag har för mkt olja i.
Tvåtaktsolja häller man i en behållare, och det spelar absolut ingen roll hur mycket du fyller. Finns absolut inga spärrar.
Däremot växellådsolja är inget bra att fylla för mycket. Det som troligen händer då är att det dräller ut ur växellådsventilationen, är den täppt kanske det går någon packbox. Finns ingen spärr där heller.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
fyllde du 1 liter bensin? fyll hela tanken och blanda i rätt mängd olja så det späder ut sig. moppen kommer inte gå lika bra men det kommer inte märkas allt för stor skillnad
PS: jag har alltid fyllt på känn när jag tankat. brukar dock köra 5litersdunk och hälla i statoils 2dl-olja så blir det precis 2%!
PK skrev:fyllde du 1 liter bensin? fyll hela tanken och blanda i rätt mängd olja så det späder ut sig. moppen kommer inte gå lika bra men det kommer inte märkas allt för stor skillnad
PS: jag har alltid fyllt på känn när jag tankat. brukar dock köra 5litersdunk och hälla i statoils 2dl-olja så blir det precis 2%!
Han har oljepump. tror jag...
och det blir 4%
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Yes har oljepump, JAG FIXADE DET WIIHOO. Rullade upp den för en fet j*vla backe och körde ner, satte i 1an o varvade som faen, växlade upp till 2and så kunde jag acca iväg
Iaf. En extra fråga nu när jag väl har gjort en tråd, det kommer vit rök från mooppen när jag kör iväg när den är kall, vad kan det vara?
M0on skrev:Yes har oljepump, JAG FIXADE DET WIIHOO. Rullade upp den för en fet j*vla backe och körde ner, satte i 1an o varvade som faen, växlade upp till 2and så kunde jag acca iväg
Iaf. En extra fråga nu när jag väl har gjort en tråd, det kommer vit rök från mooppen när jag kör iväg när den är kall, vad kan det vara?
Kolla så inte topplockspackningen gått..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
M0on skrev:Yes har oljepump, JAG FIXADE DET WIIHOO. Rullade upp den för en fet j*vla backe och körde ner, satte i 1an o varvade som faen, växlade upp till 2and så kunde jag acca iväg
Fukt... Så blir det på alla bilar, mc och moppar när dom har körts o sen kallnar så blir det fukt i motorn på nått sätt Vet inte varför men så är det iaf
M0on skrev:Nu börjar jag bli trött på det här.....
Har fått rulla igång den för en lång backe 3 dagar i rad nu för att den inte startar, nu ska jag lämna in den.
Vad kan ha hänt efter detta oljebyte? :/ riktigt skumt.
är det lika när den är varm? tästa byt tändstift då det troligen är slut...
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Jag kör olja i tanken direkt utan någon extern oljepump, men vetefan hur man kan tömma den men antar att den är anpassad så att den kan vara full så tror inte det är nåt med oljan om jag ska vara ärlig.
Om du skulle blandat i tanken kunde du ju bara vänt upponer på skiten