hejsan.. ifall jag tex köper lite trim tex.. förgasare cylinder insug variator med mera. kan man lämna in den på en verkstad och låta dom sätta på alla grejor jag tänkte eftersom det är olagligt med trim så kankse inte dom gör det åt en ? sen undrar jag vad dom kan ta för det ? för det kan väll inte vara med än 500....
MVH//simon
Dom kan göra det, men det blir väldigt dyrt, mkt mer än 500 kr, och om du tror att du inte åker på trim så har du fel, Dom trimmar den ja, men du kör på den, så det är du som får bötern.
KoNG skrev:Dom kan göra det, men det blir väldigt dyrt, mkt mer än 500 kr, och om du tror att du inte åker på trim så har du fel, Dom trimmar den ja, men du kör på den, så det är du som får bötern.
Mvh // Kong
okej.. tack då vet jag men är det svårt att sätta på cylindern förgasaren och den jag tror är svårast .. variatorn .. sen vet jag att det finns massa guider men ... ? men det är variatorn jag är mest orolig för :P
KoNG skrev:Stage6 är i aluminium och Polini i gjutjärn, så att Polini håller bättre i längden än stage6, men Stage6 har ne lite vassare cylinder än Polinin.
Mvh // Kong
jaa men det vet jag ju men vilken skulle du rekomendera ..
om jag får till variatorn i morgon så hade jag tänkt att köpa:
19mm black edition förgasare
insug
munstyckes kit
laser xpro karbon
stage 6 sport pro(plini sport)
variator vikter 4.6 g
kopplingsfjädrar sport 80%
variator malossi multi variator (om jag inte får till min egen i morgon )
är den setupen bra ?
jag har 70cc och kör med 17.5 och det känns helt okej. det accar bra som fan tycker jag ;pPpp. Variatorn är bus enkel att byta grabben. bara du har en mutterdragare annars kan det bli lite svårt. mvh
adde2k skrev:jag har 70cc och kör med 17.5 och det känns helt okej. det accar bra som fan tycker jag ;pPpp. Variatorn är bus enkel att byta grabben. bara du har en mutterdragare annars kan det bli lite svårt. mvh
okej tack för tipsen men hur fort går din moppe då ? och sen undrar jag vad du har för setup ?
Jag tycker du ska köra med stage 6 pro sport cylindern för den är strået vassare ån polinin! men håller inte lika länge.
Jag tycker personligen att du ska köra 17.5 mm förgasare för du får det där sköna bottendraget då! och den slukar heller inte bensin lika mycket som en 19mm!
Foppa skrev:Jag tycker du ska köra med stage 6 pro sport cylindern för den är strået vassare ån polinin! men håller inte lika länge.
Jag tycker personligen att du ska köra 17.5 mm förgasare för du får det där sköna bottendraget då! och den slukar heller inte bensin lika mycket som en 19mm!
Mvh Foppa
men vad tror du om accet och toppfarten med den här setupen? mellan 70-80 eller ??
17,5mm förgasare
insug
munstyckes kit
laser xpro karbon
variator vikter 4.6 g
är den setupen bra ?
Foppa skrev:Jag tycker du ska köra med stage 6 pro sport cylindern för den är strået vassare ån polinin! men håller inte lika länge.
Mvh Foppa
men vad tror du om accet och toppfarten med den här setupen? mellan 70-80 eller ??
17,5mm förgasare
insug
munstyckes kit
laser xpro karbon
variator vikter 4.6 g
är den setupen bra ?
Foppa skrev:Nej, hahha har testat men det var inget för mig:P
Jag rekomderar stage6 cylindern för den är i aluminium=mer effekt och kortare inkörnings tid!
hehe okej men då kör jag på det !! faen vad nice.
bara jag får till min variator för den knastrar som faaaaan och ibland så startar den inte heller men jag ska ju köpa en ny så...
Foppa skrev:Nej, hahha har testat men det var inget för mig:P
Jag rekomderar stage6 cylindern för den är i aluminium=mer effekt och kortare inkörnings tid!
hehe okej men då kör jag på det !! faen vad nice.
bara jag får till min variator för den knastrar som faaaaan och ibland så startar den inte heller men jag ska ju köpa en ny så...
Okey då är det nog säkrst att köpa en ny:P + att du får bättre acc med den nya variator!