Klart [X]
Håller på [/]
Inte påbörjat/Funderar på [ ]
Att Göra
Fixa inredningen [X]
Få igång den [X]
Fixa många många wunderbaums [/]
bygga hatthylla med dugligt ljud [X]
Hålla kvar den i någorlunda skick [X]
Fixa Grillen [ ]
Fixa till flaket lite [ ]
Kanske fixa handbroms [ ]
Dra alla moppebögar [X]
Köpte en volvo duett idag, för 23 000 kr. den är renoverad såppas att den är lackad på karossen och motor och ram. Den är renoverad av en annan snubbe som byggde den på tom kaross och har gjort iordning den med bromsar motor osv.
Det finns lite inredning kvar och göra, det finns även original panel med mätare, ratt och växelspak som är original

Mitt största mål med detta är att dra alla moppepojkar där ute och jävlas med folk i traffiken och köra långsamt

När jag fick hem den 2012-07-30
Just nu laddas batteriet, även fyllt på olja i förgasaren och suttit ditt alla elkablar som dom ska, gjort rent i fördelar locket osv.. för att den inte startar just nu men den borde starta imorrn (För batteriet är dött)

Update 2012-08-01
Tjena igår/natt har jag hållit på med att isolera inredningen och det går sakta men framåt.
Sen hände det en liten incident igår när jag skulle köra in traktorn i garaget. De är så att traktorn är sänkt och röret nästan släpar i baken så de brukar nudda garage kanten när man kör in (skrapa i lite), men igår när jag skulle köra in så hade jag en person som satt bredvid mig i traktorn vilken även är en del extra vikt så när ja körde in så slog ljuddämparen i o fucka upp halva avgassystemet så ja ägnade min dag igår att ta bort flaket och börja genomsöka vad jag ska byta ut osv så får väll bli en tur till biltema igen.
Här är lite bilder på det som hände.

Sen här är lite bilder på inredningen just nu, Sydstatsflaggan som händer över soffan ska jag ha i taket sen

Original ratt, panel och växelspak <3

Juste så var min morsa o farsa på biltema härrom dan o köpte varvräknare o lite bra o ha grejer i garaget till mig också

Peace out!
Update 2012-08-05
God dag era jävlarrr

Nu får ni en updatering hur det går med traktorn för tillfället då jag pillar med den när jag har lust.
Kan ju börja med att jag var på biltema 2 gånger igår med en kompis som hjälpte mig väldigt mycket. Vi köpte avgasrör till traktorn och sen åkte vi hem till han och svetsade ihop det, sen åkte vi hem till traktorn igen och fick de på monterat. Men behöver dock Avgasklämmor på två ställen där vi inte svetsade, så blir att åka ut till biltema imorrn igen

Så jag började att bygga ihop flaket igen

Här får ni även lite bilder på hur avgasrören blev. (Har flexibelt rör under)

Sen köpte jag även muttrar och en bult till generatorn så fläktremmen blev spänd och generatorn sitter fast (Har dock ingen bild på det, inte lätt att se ändå). Så nu kan man säga att alla problem är lösta förutom 1 planka på flaket som blev ras när avgassystemet böjde sig

Idag har jag inte hunnit göra så mycket mer än att tvätta henne så hon blev blank o fin

Men imorgon ska hon rulla ut på vägarna igen o då jävlar då får ni moppe påjkar akta er ;D

Kommer nog dröja ett litet tag tills nästa update men hoppas ni gillar detta lilla projektet på min duett

Ha de gött!
Update 2012-08-27
Tjenare Tjenare faaan, Så de har hänt en massa med duetten sen sist, orkar inte skriva allt men har kan börja med att berätta att generatorn slutade fungera... Så fick köpa laddnings relä och kontrollampa och koppla om elen då det var felkopplat. Men nu laddar den som den ska, gött...
Sen fick jag ta bort termostaten då den inte kylde så nu kyler den bra igen...
Sen är de väll mest små saker som har hänt.. Men har fått reda mycket om duetten då ja fått massa kompisar i min nya klass på fordon som bor granne med han som sålde den till mig... Med andra ord, Lackeringen är inte bra gjord under klistermärkerna, massa ringningar osv... den drar inte 1,2 liter/milen som jag själv märkt drar snarare typ 3 liter/milen minst...
Annars är jag väll så gott som nöjd

Här är lite bilder hehe!

och så en bild när man cruisar lite på väg hem hehe

Inte varit så noga med kameran på sistånde men jaa de får ja la vara mer uppmärksam med.. Till helgen kommer antagligen Ljud in i traktorn och ska även fixa Blinkers såsom Lås på dörrarna så ja kan köra till skolan till exempel

Ha de gott Påågar
Update 2012-10-28
Hej jag har inte uppdaterat på några månader nu så får la slänga upp en update..
Jo generatorn slutade laddas efter jag fixade det förra gången så drog om helt ny el till generatorn och en tjock + så den laddar nu jäkligt bra.
Nytt batteri har jag också köpt då det andra batterit tog helt slut och fungerade inte ens att ladda längre.
Jag har ställt in fördelaren lite så han går riktigt gött i motorn nu.
Jag tog även och byggde en liten hatthylla, va tvungen att ha lite musik i traktorn så köpte mig 2 6x5or och en stereo, hade även 2 högtalare fram till.. Sen skiter jag nog i att köpa slutsteg och bas då traktorn ligger ute på blocket och ska säljas.

I sommras var jag även på Bonnen och skogens dagar och fick ställa ut henne bland några andra a-traktorer och fick mycket snälla kommentarer om den.
Lite bilder på det.

Jag har även fixat en del grejer med inredningen.
Båda dörrpanellerna på.
Fast man kan inte veva ner och upp rutan på förar sidan.

Flaggan i taket såklart, va tycker ni om det svarta tyget över dörrarna? Ska även sätta så över framrutan och vid bakrutorna, om jag inte hinner få sålt den innan såklart.

Bakom stolarna.

För en två veckor sen ställde jag även in Ventilerna på den.
Men nu bytes den mot volvo 740 eller säljes för cirka pris 28 000.