Hej jag har en Yamaha slider och har beställt en Malossi 70cc sport och jag undrar om man ska byta munstycke om jag har bra blandning med original cylindern och tagit bort en luftstrypning.
Och varför Isåfall?
Tänker köra med allt original utom cylinder....
Behöver snabb hjälp:)
Och jag vet att det finns munstycke tråd och cylinder tråd men man får aldrig svar! Och jag ber om ursäkt för det!:)
men herregud, de är väl klart som fan att man måste ge den mer bensin när du byter från 50cc till 70cc.... men testa o köra utan o se hur länge cylindern överlever
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...
Jo visste att man måste byta men inte riktigt varför för den borde ju inte få mer luft av endast cylinder byte. Och kommer blanda i lite extra olja i tanken:)
blastermekarN skrev:Jo visste att man måste byta men inte riktigt varför för den borde ju inte få mer luft av endast cylinder byte. Och kommer blanda i lite extra olja i tanken:)
Det blir ju mer kraft och effefkt med 70cc därför behöver den mer soppa, om du kör på orginal förgasarn så typ 20-30 kan behövas. Skulle dock rekommendera en Dellorto 17,5 / 19mm förgasare.
Wennerbo skrev:Större kubik = mer yta som måste smörjas. Kommer du köra med original rör med alla pluggar kvar?
Bara till en början, i kanske en vecka sen ska jag plugga ur det:)
omg.... varför ska du ens skaffa 70cc med pluggat rör?
Läste du ens kommentaren idiot? Jag ska bara montera den med pluggat rör för jag ska köpa ett annat originalrör av en kompis och plugga ur det!
Btw, du hjälper mig fan inte ett skit, du bara klagar och gnäller! Jag ville ha seriösa svar av folk som kan, alltså inte du!
blastermekarN skrev:
Bara till en början, i kanske en vecka sen ska jag plugga ur det:)
omg.... varför ska du ens skaffa 70cc med pluggat rör?
Läste du ens kommentaren idiot? Jag ska bara montera den med pluggat rör för jag ska köpa ett annat originalrör av en kompis och plugga ur det!
Btw, du hjälper mig fan inte ett skit, du bara klagar och gnäller! Jag ville ha seriösa svar av folk som kan, alltså inte du!
Ju högre kubik desto mer soppa för att motorn ska gå.
Bensin kyler (ta lite bensin på fingret så märker du att det blir kallt)
För lite soppa så blir det för varmt och motorn nyper.
Blandar du soppan i tanken så får du även mer smörj när du byter upp munstycket, men inte annars.
Guzz1 skrev:Jag lånar bara tråden lite (tack för det)
slider_Alex skrev:
omg.... varför ska du ens skaffa 70cc med pluggat rör?
Läste du ens kommentaren idiot? Jag ska bara montera den med pluggat rör för jag ska köpa ett annat originalrör av en kompis och plugga ur det!
Btw, du hjälper mig fan inte ett skit, du bara klagar och gnäller! Jag ville ha seriösa svar av folk som kan, alltså inte du!
Ju högre kubik desto mer soppa för att motorn ska gå.
Bensin kyler (ta lite bensin på fingret så märker du att det blir kallt)
För lite soppa så blir det för varmt och motorn nyper.
Blandar du soppan i tanken så får du även mer smörj när du byter upp munstycket, men inte annars.
Guzz1 skrev:Jag lånar bara tråden lite (tack för det)
Guzz1 skrev:Det är inte någon som har lust att länka till de munstycket jag behöver eller?
Omöjligt för oss att veta det... vad har du för moppe, setup, förgasare samt originalmunstycke?
Det är en Honda sfx -98
har nästan nyss köpt den så har inte sån jätte koll, men antar att allt är original, enda jag vet är att munstycket är 17,5 (jag kanske har helt fel men jag kan inte så mycket om sånt, vill dock lära mig...)
kan annars försöka ta reda på det om det här inte var till någon hjälp!
Guzz1 skrev:Det är inte någon som har lust att länka till de munstycket jag behöver eller?
Omöjligt för oss att veta det... vad har du för moppe, setup, förgasare samt originalmunstycke?
Det är en Honda sfx -98
har nästan nyss köpt den så har inte sån jätte koll, men antar att allt är original, enda jag vet är att munstycket är 17,5 (jag kanske har helt fel men jag kan inte så mycket om sånt, vill dock lära mig...)
kan annars försöka ta reda på det om det här inte var till någon hjälp!
17,5 är storleken på förgasarn, och det är ett 76 eller 72 orginal munstycke har ja för mig
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...
CaToXXo skrev:
Omöjligt för oss att veta det... vad har du för moppe, setup, förgasare samt originalmunstycke?
Det är en Honda sfx -98
har nästan nyss köpt den så har inte sån jätte koll, men antar att allt är original, enda jag vet är att munstycket är 17,5 (jag kanske har helt fel men jag kan inte så mycket om sånt, vill dock lära mig...)
kan annars försöka ta reda på det om det här inte var till någon hjälp!
17,5 är nog storleken på förgasarn, och det är ett 76 eller 72 orginal munstycke har ja för mig
aa okej, så jag ska alltså ha munstycke i storleken mellan 77-86 om jag ska gå upp 5-10 storlekar?
har nästan nyss köpt den så har inte sån jätte koll, men antar att allt är original, enda jag vet är att munstycket är 17,5 (jag kanske har helt fel men jag kan inte så mycket om sånt, vill dock lära mig...)
kan annars försöka ta reda på det om det här inte var till någon hjälp!
17,5 är nog storleken på förgasarn, och det är ett 76 eller 72 orginal munstycke har ja för mig
aa okej, så jag ska alltså ha munstycke i storleken mellan 77-86 om jag ska gå upp 5-10 storlekar?
jag skulle personligen börja vid 100 o sen gå neråt tills den går rent, men du ska öka med 10-20 storlekar tycker ja iallafal
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...