Tja. Undrar bara en sak. Har alla här på tsr riktiga garage som ni kan vara inne och mecka i? Det verkar så... Själv har jag inte det. Bara en litet rum som moppen får plats i... Så varenda gång jag ska mecka måste jag gå utt ocg göra det. Därmed kan jag typ bara mecka när det är fint väder ute. Är det någon mer som har det så eller har alla här riktiga garage?
Vi har ett riktigt garage, dock ockuperat av 2 mustanger. Så jag får vara utomhus och det är även där mina moppar står. Klagar dock inte över det, bara dra på sig ordentliga kläder så är det lugnt ...
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta
har ett ordentligt garage med mycket rum och förvaring, 3st svetsar mig,elektrod och tig svets. och allamöjliga tongar skruvmejslar,kapmaskin hylsserier upp till 50 medmera
Jag har ett stort dubbelgarage med mutterknackare och de flesta verktygen. Tycker det borde vara standard för alla moppemeckare, eller ja, alla kanske.
WOOPWOOP. Ovanstående inlägg bör tas med en nypa salt.
Jag vill så gärna ha ett gararge men tyvär nej. Har alla verktyg man kan tänkas sig nästan så på så sätt klarar jag mig men det är jobbigt att ligga på asfalten och så vill jag kunna mecka på kvällarna eller när det är regningt/kallt
vi har dubbelgarage, men min pappa ska måsta ha 2 bilar,som han är rädd om, så blir bara mek i garage när han är på jobbet och han tar dem bara när det är sol ute och då spelar det ingen roll om man har garage eller inte, man vill ju vara i garage när det regnar:(, anars har jag alla verktyg och maskiner+lite till:
Har ett förråd jag kan utnyttja med 1 kvadratmeter x 2 ( yta undsatt åt mig)
Sen har vi car porten " där en bil får plats dock är det grus överallt utanför huset så helst är man inne på 2 meters yta har inte alla verktyg som behövs för exakt allt men ordnar det allt eftersom
2 Ports garage med alla möjliga redskap och verktyg. 2 Pelarborrar, antal svetsar, press osv. Alla verktyg som behövs till allt. 4 pelars billyft. Värme.
Och en sån som blåser ut avgaser och skit.
Med andra ord jag kan göra vad som helst om jag har kunskap och hittar rätt saker.
nej de har jag inte men har en carport, sen har vi ett förråd som vi delar med grannen men en natt gick bensinkranen sönder på crossen så typ 3 liter bensin kom ut på golvet så hon skriker på mig så fort jag rullar in mopeden eller något där, lite tråkigt när de är vinter menmen..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Har ett garage i anslutning till vårat hus så behöver bara gå igenom en dörr så är jag i garaget (jävligt skönt när det regnar och på vintern) sen så har jag nog nästan alla verktyg man kan behöva och skulle det fattas något så kan jag bara gå ner på bilklubben där våran bil står ca 200 meter från vårat hus. Och där det finns alla verktyg man någonsin kan behöva
Jag har ett stort 2-bilars garage, med vattenkran, en toalett och värmeslingor i golvet även typ alla verktyg som finns, sen om jag skulle sakna så finns min morfars bror som har en entrepenad med 6-bils garage + 2 för lastbil han har fan alla verktyg man någonsin kan behöva, han är lite fiffig så han har gjort typ 10 egna verktyg för olika saker
Har inget garage men har dock nästan allt jag behöver.. Men om jag så behöver något / garage så kan jag bara åka till pappas jobb där finns ALLT och mer ändå
Pappa har bilverkstad en enpelarslyft en tvåpelare ja orkar man skriva alt? aja en sådan http://www.google.se/url?url=http://www ... nfSdWPVXvQ man värmer en skruv på några sec och man skadar aldrig saker runt om felsöknings apparat eller vad man nu kan kalla det som man kan felsöka alla bilar en gammal press som pressar 150 ton!! och 5 svetsar och en fet telfer för att lyfta ur motorer ur bilar orkar lyfta upp en hel bil också och alla verktyg avdragare som kan behövas jobbar där dagligen man lär sig jätte mycket + att man får cash.
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
har riktigt garage och 2 väggar fyllda med verktyg, och massa skåp osv sen har vi en gammal militär panna från kronan som värmer bra på vintern riktigt soft med mycket verktyg må jag säga, är glad för att jag har de så för vet att de är många som inte har klokt med värme, verktyg,plats osv.. min polare brukar komma till mig och meka
Har ett litet villagarage där bilen står inne på vintern och vi kör upp mopederna längre upp så att allt får plats. Men på sommaren nu är det gott om plats
Vi har även fått en massa saker från när farfar och morfar gick bort :/. Vi har även 3 rätt stora maskiner så har la det som behövs
har ett garage och 2 källare, i garaget står oftast mammas bil så jag brukar mecka i källaren, där finns gott om plast, där finns bland annat en bilkärra, en fyrhjuling, en scooter, en gammal solifer från 76, och 2 mopeder, gott om plats at meka har de flesta verktygen som kan behövas, så jag klarar mig
jag har ett två bils garage med billyft, telfer i taket, pelar borr, svetsar, bänkslip, svarv och alla verktyg man kan tänka sig
men ska jag meka moppe får jag stå ute för pappas mustang och min duett står där inne nu :p
ja, vi bor i lägenhet i stan så vi har en plats i garageslänga. dvs massa garage som inte har vägg imellan.
där är det svårt att meka då det är lågt i tak och allmänt jobbigt
sen hyr vi en extra källare i huset som är väldigt bra. tjatade till mig en mekhörna där som jag trivs med. det är där jag har spelat in mina videos på moppen i både garaget och http://www.youtube.com/watch?v=90v0IkZKtFo
har en fin källare nu för tiden att meka i med både vatten, el o ganska avstört från grannarna men lite jobbigt att plocka ner o upp hojjen från en spiraltrappa dock
DET VÄRSTA med att INTE ha garage är att inte en enda granne hejar åt mig längre blir ju ofta att meka på kvällar dock brukar jag aldrig starta den efter 22.30 sålänge jag inte ska någon stans men undantag finns ju såklart
Har ett stort garage med en del verktyg Och har även tillgång till endel verktyg då min låsasmamma jobbar på cramo
Finns El vatten o allt sånt så är smidigt o bra ifall jag behöver meka.
Har även rummet precis brevid så kan spela musik när man mekar Har även en frys så jag får kall cola när jag mekar
Senast redigerad av Drpepper den 27 juli 2012, 19:02, redigerad totalt 1 gånger.