Sida 1 av 1

Strypt CDI På PGO PMX NAKED?

Postat: 22 juli 2012, 22:57
av Drazharm
Som rubriken är? Någon som vet?

Re: Strypt CDI På PGO PMX NAKED?

Postat: 22 juli 2012, 23:55
av viktorsahlstrom
Drazharm skrev:Som rubriken är? Någon som vet?
Hej hej!

Det ska inte vara någon CDI strypning på den, däremot är det ett långt blindrör som på alla PGO mopeder! Och sen är det även v-ringen :)

Postat: 23 juli 2012, 00:08
av Drazharm
blindrör har jagi nte då jag har ett effektrör, V-ring klart jag dragit den för länge sedan men min moppe går skit undrade ifall det var CDI'n som stryper den.

Postat: 23 juli 2012, 00:12
av viktorsahlstrom
Drazharm skrev:blindrör har jagi nte då jag har ett effektrör, V-ring klart jag dragit den för länge sedan men min moppe går skit undrade ifall det var CDI'n som stryper den.
Ska inte vara CDI'n, men har du bytt munstycke?

Postat: 23 juli 2012, 00:21
av iDavid
Då jag själv har en PGO PMX Naked -08 så vet jag att CDIn ej är strypt. Det du kan göra är att slänga på något lättare vikter och gå upp i munstycke för att få upp mopeden i högre fart.

Jag har enbart bytt ut 3 av mina vikter mot aningen lättare vikter, dragit insugstratten och variatorringen. Mopeden gör 70 ärliga på plan backe enligt GPS. Inte nog snabbt dock, HasSse666 har kört om mig på hertsövägen. Fartdåre! ;)

Postat: 23 juli 2012, 04:36
av will3
Drazharm skrev:blindrör har jagi nte då jag har ett effektrör, V-ring klart jag dragit den för länge sedan men min moppe går skit undrade ifall det var CDI'n som stryper den.
Dratt pluggen i röret? :P
Bytt munstycke?
Bytt vikter?

Postat: 23 juli 2012, 11:34
av Drazharm
Har dragit pluggen så klart i Hebot + bytt vikter testat typ 40 olika varianter bytt munstycke hur många gånger som helst. Ändå dör min effektkurva vid 40...

Postat: 23 juli 2012, 11:37
av TheGrimReaper
män känner du om det är vikterna eller munstyckena?

Postat: 23 juli 2012, 12:02
av Drazharm
det känns som detä r vikterna men det är inte det, men en kille snackade om att PGO har en insugsplatta som stryper moppen något enormt, ska testa ta bort den och se hurden går.

Postat: 23 juli 2012, 12:25
av TheGrimReaper
Testa med det

Postat: 23 juli 2012, 13:27
av Drazharm
självklat för att ta av PGOs skitiga sug insug måste man ha någon konstig skit mejsel grej... gött att man inte har en sådan hemma.

Postat: 23 juli 2012, 13:29
av TheGrimReaper
insex med hål?

Postat: 23 juli 2012, 13:31
av will3
TheGrimReaper skrev:insex med hål?
Jag antar att han menar håltorx. Typ sånhär Bild

Postat: 23 juli 2012, 13:32
av TheGrimReaper
just det torx inte insex :D

Postat: 23 juli 2012, 14:10
av Drazharm
mhm en sådan har inte en sån..

Postat: 23 juli 2012, 14:13
av TheGrimReaper
ta en polygrip brukar fungera

Postat: 23 juli 2012, 14:14
av will3
TheGrimReaper skrev:ta en polygrip brukar fungera
Mycket bättre att försöka hitta en håltorx istället för att riskera att ta sönder "skruven" ;)

Postat: 23 juli 2012, 14:15
av Drazharm
Mhm sant, någon polare måste la ha en sådan.

Postat: 23 juli 2012, 14:15
av streamjr
sätt en liten plattmeksel mot piggen och slå till med en hammare så kommer den lossna och du kan använda en vänlig insex :)

Postat: 23 juli 2012, 17:09
av Drazharm
ajajaj då ... går inte ens att ta av insuget för den grejen som typ håller uppe ramen sitter ivägen och var fan inte lätt att ta bort den..

Postat: 23 juli 2012, 17:50
av iDavid
Även jag har förklarat det år dig privat skriver jag så detta blir googelbart.

Strypningen ser ut så här:
Bild
Den finns i twostrokes webbshop. Där står det även att den är placerad mellan insug och membranen vilket är helt korrekt.

Det som är så kul är att så få vet om denna strypning och i de flesta strypningslistorna saknas denna strypning.

De strypningar som finns i PGO PMX Naked är dessa:
Plugg/skorsten i luftburken (har jag för mig)
Blindrör som leder till EGR ventilen. Ingen plugg i röret, iaf inte på EU45.
Variatorring
Insugsbricka/insugsplugg

Då alla dessa är borta så kan man få upp den runt 70 ärliga. Jag har kommit upp i 70 ärliga med dragen v-ring, insug och lättare vikter vilket innebär att om du drar resterande strypningar så lär du inte ha så stora problem med hastigheten sen.

Edit: här är även en liten film då jag startar från tomgång dock var jag trvungen att ta det lugnt med gasen då jag körde genom rondellen + skulle svänga.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mz2vV6vtwMw[/youtube]
HasSse666 kanske känner igen sig, vem vet?

Värt att notera är att jag körde i motvind + rakt upp mestadels.

Postat: 24 juli 2012, 16:16
av Drazharm
Gött fick loss den! kände en skillnad men blir att ställa in förgasarn ikväll.

Löste det sig?

Postat: 31 juli 2012, 20:46
av iDavid
Nå, hur gick det?