Hej medlemmar på tsr! Nu är det så att jag har stött på ett litet problem med min moppe. Igår när jag skulle köra den så märkte jag att den började vibrera asmycket! Den vibrerar på alla växlar(även friläge) över exakt 7000 varv. Den har aldrig gjort så förut, men det låter som det kommer från tanken/motorn. Dagen innan den började strula hämtade jag min bror och körde kanske 1mil eller nått med han bak på, om det kan han nått med det att göra. Om någon vet vad det kan vara eller har haft samma problem så är jag tacksam om ni svarar!
Kolla motor fästena och lyssna om du hör något oljud men hör du inte det och alla fästen sitter som dom ska, så ta bort kopplings kåpan och kolla så kryss kilen är hel på veven för går den sönder så slutar balans drevet röra sig och då vibrerar det mycket !
W-bark skrev:kan vara veven som håller på och ge sig, det var de på min.
Ajdå det låter inte bra Hur lång tid tog det från att den började vibrera tills du bytte den? Och går det att köra, eller ska jag undvika det?
Tror inte det är veven i ditt fall,men min moppe börja vibrera och tänkte att det inte var nån fara så fortsatte köra men sen började det låta som fan i motorn och så rasa veven, jag och farsan ska klyva motorn imorgon
W-bark skrev:
Tror inte det är veven i ditt fall,men min moppe börja vibrera och tänkte att det inte var nån fara så fortsatte köra men sen började det låta som fan i motorn och så rasa veven, jag och farsan ska klyva motorn imorgon
Hmm, hörde du några andra ljud från motorn också, eller annat än att den vibrera? För när jag släpper på gasen när jag är i höga varv så låter det som något slår emot nånstans nere i motorn. Testa att köra den för nån minut sen och det blir nästan värre och värre desto mer man kör
W-bark skrev:
Hmm, hörde du några andra ljud från motorn också, eller annat än att den vibrera? För när jag släpper på gasen när jag är i höga varv så låter det som något slår emot nånstans nere i motorn. Testa att köra den för nån minut sen och det blir nästan värre och värre desto mer man kör
ahh veven glappade så mycket på min att kolven slog i toppen så de var det som lät, låter som det är samma sak för dig men plocka bort cylindern och kolla hur kolven/veven ser ut.