Dt50x vibrerar sjukt mycket!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
TheProMiku
Elmoped

Dt50x vibrerar sjukt mycket!

Inlägg av TheProMiku »

Hej medlemmar på tsr! Nu är det så att jag har stött på ett litet problem med min moppe. Igår när jag skulle köra den så märkte jag att den började vibrera asmycket! Den vibrerar på alla växlar(även friläge) över exakt 7000 varv. Den har aldrig gjort så förut, men det låter som det kommer från tanken/motorn. Dagen innan den började strula hämtade jag min bror och körde kanske 1mil eller nått med han bak på, om det kan han nått med det att göra. Om någon vet vad det kan vara eller har haft samma problem så är jag tacksam om ni svarar!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

ngt som sitter löst?
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

kolla om motorfästena sitter bra åtspända, oftast därför dom vibrerar mycket :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
TheProMiku
Elmoped

Inlägg av TheProMiku »

Nä inte nått på ytan iaf. Jag har skruvat åt allt som möjligen kan sitta löst :(
W-bark
Elmoped

Inlägg av W-bark »

kan vara veven som håller på och ge sig, det var de på min.
TheProMiku
Elmoped

Inlägg av TheProMiku »

k-skåpet skrev:kolla om motorfästena sitter bra åtspända, oftast därför dom vibrerar mycket :)
Jag ska gå ut o kolla en gång till att jag inte missat att skruva åt nått :)
TheProMiku
Elmoped

Inlägg av TheProMiku »

W-bark skrev:kan vara veven som håller på och ge sig, det var de på min.
Ajdå det låter inte bra :? Hur lång tid tog det från att den började vibrera tills du bytte den? Och går det att köra, eller ska jag undvika det?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Kolla motor fästena och lyssna om du hör något oljud men hör du inte det och alla fästen sitter som dom ska, så ta bort kopplings kåpan och kolla så kryss kilen är hel på veven för går den sönder så slutar balans drevet röra sig och då vibrerar det mycket ! :)
W-bark
Elmoped

Inlägg av W-bark »

TheProMiku skrev:
W-bark skrev:kan vara veven som håller på och ge sig, det var de på min.
Ajdå det låter inte bra :? Hur lång tid tog det från att den började vibrera tills du bytte den? Och går det att köra, eller ska jag undvika det?
Tror inte det är veven i ditt fall,men min moppe börja vibrera och tänkte att det inte var nån fara så fortsatte köra men sen började det låta som fan i motorn och så rasa veven, jag och farsan ska klyva motorn imorgon :D
TheProMiku
Elmoped

Inlägg av TheProMiku »

W-bark skrev: Tror inte det är veven i ditt fall,men min moppe börja vibrera och tänkte att det inte var nån fara så fortsatte köra men sen började det låta som fan i motorn och så rasa veven, jag och farsan ska klyva motorn imorgon :D
Hmm, hörde du några andra ljud från motorn också, eller annat än att den vibrera? För när jag släpper på gasen när jag är i höga varv så låter det som något slår emot nånstans nere i motorn. Testa att köra den för nån minut sen och det blir nästan värre och värre desto mer man kör :(
W-bark
Elmoped

Inlägg av W-bark »

TheProMiku skrev:
W-bark skrev: Tror inte det är veven i ditt fall,men min moppe börja vibrera och tänkte att det inte var nån fara så fortsatte köra men sen började det låta som fan i motorn och så rasa veven, jag och farsan ska klyva motorn imorgon :D
Hmm, hörde du några andra ljud från motorn också, eller annat än att den vibrera? För när jag släpper på gasen när jag är i höga varv så låter det som något slår emot nånstans nere i motorn. Testa att köra den för nån minut sen och det blir nästan värre och värre desto mer man kör :(
ahh veven glappade så mycket på min att kolven slog i toppen så de var det som lät, låter som det är samma sak för dig men plocka bort cylindern och kolla hur kolven/veven ser ut.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

känner du hårda vibrationer som håller samma takt som motorn i fotpinnarna är det med stor sannolikhet lagrena i veven som är på gång
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar