Prov

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Guzz1
Elmoped

Prov

Inlägg av Guzz1 »

Hej! tänkte höra om det är någon som nyligen gjort provet för moped klass 2? och även om det var svårt eller räcker det med att läsa böckerna flera gånger som man fick med i kursen?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

kan du cykla i trafiken så kan du provet, inget svårt alls
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

De jag har hört från klass 2 proven är att de är skitlätta..
[spoiler]Bild[/spoiler]
Guzz1
Elmoped

Inlägg av Guzz1 »

okej tackar! ska nämligen göra det på fredag :)
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Re: Prov

Inlägg av DTdosan »

Guzz1 skrev:Hej! tänkte höra om det är någon som nyligen gjort provet för moped klass 2? och även om det var svårt eller räcker det med att läsa böckerna flera gånger som man fick med i kursen?
Det är skitlätt, 30 frågor och man behöver knappt läsa böckerna, sålänge du kan lite om trafiken och har logiskt tänkande i skallen! ;)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
korvolle
Elmoped

Inlägg av korvolle »

Hahahaha min kompis har failat tre gånger så han har bestämt sig för att skita i det och kör ändå XD Sen har jag två andra som failade 1 gång. Själv har man inte gjort det än efter som jag bara e 14 men det hindrar en inte från att köra!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

korvolle skrev:Hahahaha min kompis har failat tre gånger så han har bestämt sig för att skita i det och kör ändå XD Sen har jag två andra som failade 1 gång. Själv har man inte gjort det än efter som jag bara e 14 men det hindrar en inte från att köra!
Min polare failade med, jag förstår faktiskt inte riktigt hur, han pluggade ju hela tiden.. :o
Guzz1
Elmoped

Inlägg av Guzz1 »

DTdosan skrev:
Guzz1 skrev:Hej! tänkte höra om det är någon som nyligen gjort provet för moped klass 2? och även om det var svårt eller räcker det med att läsa böckerna flera gånger som man fick med i kursen?
Det är skitlätt, 30 frågor och man behöver knappt läsa böckerna, sålänge du kan lite om trafiken och har logiskt tänkande i skallen! ;)
aa nice! boken är inte speciellt "svårläst" eller vad man ska säga, så hoppas på det bästa!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

Guzz1 skrev:
DTdosan skrev:
aa nice! boken är inte speciellt "svårläst" eller vad man ska säga, så hoppas på det bästa!
Du behöver knappt plugga, men gör det ändå! :)
Guzz1
Elmoped

Inlägg av Guzz1 »

DTdosan skrev:
Guzz1 skrev:
DTdosan skrev: Det är skitlätt, 30 frågor och man behöver knappt läsa böckerna, sålänge du kan lite om trafiken och har logiskt tänkande i skallen! ;)
Du behöver knappt plugga, men gör det ändå! :)
ja det får bli det, orkar verkligen inte faila och göra om det haha
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

korvolle skrev:Hahahaha min kompis har failat tre gånger så han har bestämt sig för att skita i det och kör ändå XD Sen har jag två andra som failade 1 gång. Själv har man inte gjort det än efter som jag bara e 14 men det hindrar en inte från att köra!
Om han inte klarat provet för klass 2 på tre försök skulle jag inte släppa han nära en mopen... Knappt en cykel heller för den delen.
Helt Räser
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

AndreWidestedt skrev:
Om han inte klarat provet för klass 2 på tre försök skulle jag inte släppa han nära en mopen... Knappt en cykel heller för den delen.
Du har en poäng, eller två, eller möjligtvis 10.
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing

Inlägg av D4NI3L »

det är typ samma frågor som du kan träna på på int6rnet, sist klarade jag mig precis, ska göra provet imorn igen, för att man glömde skicka in bilder på 1 år och sedan blev stoppad me trimmat. D4nne i ett nötskal :roll: :roll: :roll:
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Jag fick 23/25. Jag failade på en skylt och en fråga som jag kan egentligen.
Frågan löd vad man kunde göra för att moppen skulle dra lite mindre soppa. Jag svarade jämnt varvtal och jämn hastighet när det rätta var att varmköra moppen innan.
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing

Inlägg av D4NI3L »

gjorde provet för en timma sen. två fel, tog 4 min.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Hur failar man på klass 2 provet? Helt seriöst så kan jag inte förstå det. Jag läste inte ens böckerna och fick bara 1 fel på provet. Så länge man kan cykla så ska man klara av klass 2 provet.
Skriv svar