Aprilia sr50r factory med laser rör

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
gxx83
Elmoped

Aprilia sr50r factory med laser rör

Inlägg av gxx83 »

Tjena, har skrivit tidigare en tråd om min nyinköpta sr 50r factort ditech.. men hittar den inte så jag startar en ny tråd... Hur som helst så har jag köpt lite delar till den så den ska gå bättre, men det var lättare sagt än gjort..

Har köpt en liten setup som består av en 70cc malossi injection, så jag är tvungen att byta ramlager efter som moppen har gått 2000 mil, eller ska jag skita i det och köra ändå tills det rasar?

Nu har jag satt på ett laserrör, och den går skit måste jag säga, sämre än med orginalrör, så jag antar att vikterna är fel, har en malossi multivar som jag tänkte montera idag, kommer den gå bättre med de vikter som följer med, eller måste jag köpa nya vikter? isåfall är det någon som har en aning vilka vikter jag ska köpa isåfall? Ni får ursäkta min okunskap, men sist jag höll på med scootrar var för 1999(gilera runner) var lite annan sak :) vad har ni för tips... om vi skiter i cylindern så länge vilka vikter ska jag köra för att den ska gå bra med laserröret och multivaren? Tack på förhand mina vänner:)

Må väl! Gustaf
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

de är direkt insput på den väl? måste man itne ställa in så den får mer bensin ? samma som att man måste byta musntycke på en gammal runner ^^ sen så vikterna får du testa dig fram, men man brukar oftast ta 1-2 gr midnre än roginal fall man bara stryper av sen får du testa dig från de fall du vill ha topp/axx och se till så den är bra inställd
sen så fall lagren är fräshca så kör på annars byt dom bara, kolla fall veven glappar den får glapp i sidled men inget upp elr ner
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
gxx83
Elmoped

Inlägg av gxx83 »

david96 skrev:de är direkt insput på den väl? måste man itne ställa in så den får mer bensin ? samma som att man måste byta musntycke på en gammal runner ^^ sen så vikterna får du testa dig fram, men man brukar oftast ta 1-2 gr midnre än roginal fall man bara stryper av sen får du testa dig från de fall du vill ha topp/axx och se till så den är bra inställd
sen så fall lagren är fräshca så kör på annars byt dom bara, kolla fall veven glappar den får glapp i sidled men inget upp elr ner
Jo, det är direktinsprut på den, så malossi skickar med en ny ecu för att fixa det, så den får rätt med soppa och luft, så där är det inga problem tror jag.. nu har jag satt den i "gameboy-mode" alltså trimmat upp den så den får så mycket soppa och luft som den kan få med orginal ECU:n, så den gör väl 80 km/h med orginalrör.. men jag vill ju få lite mer acc och topp, så därför tänkte jag trycka i lite nya delar... hur mycket tror ni att det går på att byta lager och veven på denom man lämnar in den..? måst faktiskt erkänna att det är över min kunskap, eller finns det någon här på forumet som kan hjälpa mig för en helt okej penning? betalar bra... BTW verkar var 8.1 g vikter som ingår tll multivaren.. vad ska jag köpa för vikter för att prova?

Tack för ditt svar!

Må väl Gustaf
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

8,1 låter tungt, prova 5-6 g
Användarens profilbild
gxx83
Elmoped

Inlägg av gxx83 »

GreckE skrev:8,1 låter tungt, prova 5-6 g
Har nu beställt 4.7 till 6 g så får vi se hur det funkar..är laser ett okej rör eller ska jag satsa på ett annat rör?
Skriv svar