hej nu har jag en dt50r som faller sönder stup i kvarten och nu har jag hört fler med dt50r 1998 som måste fixa sina varje vecka så nu e jag helt jävla less på moppe helvete så ska köpa en ny men nu ere så att dom flesta har AM6 motorer och nu är frågan vilken tycker ni håller trimmning bäst AM6 motorn elr gamla Derbi motorn inte den nyaste??
jao därför då och då måste motorerna byta namn xD nämen jag tycker de e onödigt å byta hela tiden men am5an har 5 växlar och am6an har 6 men annars ingen större skillnad och nu finns ju även am7an och dom har 6 växlar dom me ....
okej det kanske blir en am6a till men ska vänta ett tag tills fler fåt säga sina åsikter
jag glömde hälla i olja i oljetanken när lampan lös så cylindern skar, men det var inga skador på nållagret eller veven och inget glappade eller så. Kör AM6
, bra motorer.
fuzer skrev:Det är väl ändå ingen ny "motor"
Det är en AM6 de satt en elektronisk förgasare på. Ingen skilnad på själva motorn.
Eller är jag helt ute och cyklar ?
Precis rätt + att det sitter helt annan el system rätt mig ifall jag har fel men det sägs att det ska nästan vara omöjligt att trimma dom med orginal rör men det tror jag inte så det är skillnaden på AM6 och AM7 alltså är motorn samma bara förgasaren och elen som skilljer sid