Vad är det här för delar?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Vad är det här för delar?

Inlägg av StylizhRazer »

tjenare var ett tag sen som jag skapade en tråd men det känns som att det är gax nu :) iaf var ute i vårat garage/verktygsbod och hittade en massa delar som tveklöst kommer från något/några olika motordrivna maskinerier.
och nu till frågorna vad är det här för nått? jag har aldrig sett de förut även om de har legat där i de 2 åren som vi har bott där vilket betyder att de måste vara från de tidigare ägarna.

vi kan ta och börja med det som garanterat är ett avgasrör så frågan är vad kan det vara för rör och vilken/vilka modeller passar det till? jag tror att det är till någon ciao eller flakmoped eller någon annan äldre moped modell

[spoiler]

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

sen så var det den här rostiga mojjängen som ser ut som en trasig vev till något. kan det vara en motorsåg eller röjsåg eller liknande?
[spoiler]
Bild

Bild

[/spoiler]

sen så var det den här rostiga kedjan som jag funderar på var den behöver överföra kraft från - till? den ser lite tunn ut för att vara till en cykel så jag funderar på om den kanske var till en startmotor eller liknande.
[spoiler]
Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

sen så har vi ännu en rostig sak och den här gången så ser det ut som det är ett drev men vad kan den vara till då? moped eller verktyg?
[spoiler]
Bild

Bild

[/spoiler]

sen så har vi en cylinder i förvånade bra skick av märket "Gilardoni"
[spoiler]
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

sen så hittade jag även en motor som nästan var komplett saknades bara luftfilter vad jag kunde se utan att plocka isär den. kan det vara en motor till någon äldre moped? för avgasröret som jag länkade först passade perfekt på avgasporten. kopplingsmojjängen som jag höll i handen ska även sitta på motorn men jag kunde inte hitta några skruvar som passade till den.
[spoiler]
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

sådär det var nog allt ska kolla lite noggrannare där ute imorgon se vad för skojsigt jag kan hitta :)

bifogar även spoiolers så att man kan lättare ladda alla bilder för er som sitter och laddar ner vuxen material :wink:

och sen så är jag inte helt säker på om detta är rätt plats att lägga det på men om det är fel kan någon snäll moderator flytta den åt mig :) tack i förhand :)[/spoiler]
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Re: Vad är det här för delar?

Inlägg av G-son »

StylizhRazer skrev:sen så hittade jag även en motor som nästan var komplett saknades bara luftfilter vad jag kunde se utan att plocka isär den. kan det vara en motor till någon äldre moped? för avgasröret som jag länkade först passade perfekt på avgasporten. kopplingsmojjängen som jag höll i handen ska även sitta på motorn men jag kunde inte hitta några skruvar som passade till den.
[spoiler]
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]
~800-kronors (kassa) minimotos och liknande har denna motor.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Re: Vad är det här för delar?

Inlägg av StylizhRazer »

Erik_ skrev:
StylizhRazer skrev:sen så hittade jag även en motor som nästan var komplett saknades bara luftfilter vad jag kunde se utan att plocka isär den. kan det vara en motor till någon äldre moped? för avgasröret som jag länkade först passade perfekt på avgasporten. kopplingsmojjängen som jag höll i handen ska även sitta på motorn men jag kunde inte hitta några skruvar som passade till den.
[spoiler]
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]
~800-kronors (kassa) minimotos och liknande har denna motor.
då kan det vara motorn till minimotor ramen som ligger i ladan då :D
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

motorn röret och kedjan är till en minimoto :P
Bild
Skriv svar