Håller vevpartiet på en mid-race?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
SMT-Ludde
Elmoped

Håller vevpartiet på en mid-race?

Inlägg av SMT-Ludde »

Hej, jag funderarlite om aeroxen skulle palla en stage6 racing cylinder. Den är ju inte så "jätte" slit stark men kommer man över varvtalet än vad veven klarar av? Kan de gå att räcka till c3 lager? c4? Eller helt enkelt byta till längre drev så kanske den inte orkar komma upp i varvtalen? Någon som vet vad maxvarven ligger på veven i en liggande minarelli? tack för ALLA svar.
Senast redigerad av SMT-Ludde den 27 maj 2008, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
|| lc2 tuning ||
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

köp ny vev
Powerered by BRL
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

T-J skrev:köp ny vev
Jo det känns som om det kommer behövas. Men det är ju inte veven som ryker när man dra på i högre varv. Det är ju lagrerna som inte pallar och går sönder.
Tommmy
Elmoped

Inlägg av Tommmy »

jag hade en porlini sport 70cc och min vev skar.
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

Tommmy skrev:jag hade en porlini sport 70cc och min vev skar.
skar veven:O?
Cheesen
Elmoped

Inlägg av Cheesen »

Du har ett lager till i vevpartiet oxså som sitter i vevstaken, sammanlagt 3 lager i ett vevparti.
Vevstaken kan även gå av eller krokna med midrace och uppåt, ett originalvevparti är inte anpassat för dom varv o kraftförändringar(komp.) det blir med mid o uppåt.
//Cheesen

PS glöm inte att fixa ett bra lager till kolvbulten oxså om det inte följer med ett nytt DS
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

byt vev allt över sport setup ska du byta vev till
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

nå corsa kan greja de ett bra tag :P men risken finns ju, även på sport så kan veven gå, frågan är ju hur motor klarar de, motor från motor en klarar mid-race en klarar max sport setup :roll:
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Ja du kan köra med en S6R cyl på org liggande minarelli vevparti.

Anlednig om den klarar av de, du väljer ett lågvarvigt rör så kommer veven hålla många mång mil.

Lågvarvigt e max yasuni C16.

Väljer du C20-C21 så e de på egen risk o kan säja lätt att storändans vevstakslager kommer paja eller vevstaken kommer gå av efter en tids varvande.

Säkrast e att bytta vevparti, alternativ ett billigt men ändå kraft fullt vevparti som klarar av så som org till uper hyper cyl är Doppler Endurance, finns för 10/12mm kolvbult o kostar endast 1235kr.

Betydligt säkrare en att rasa saker ju :)

Sen finns de 4 lager som håller veven på plats som gör att den snurrar.

Hittar du C3 lager i bra kvalite så satsa på dom annars funkar de kanon med C4lager även om du skulle gå ner o köra på lägre varvtal.

Glöm inte att köpa nya packboxsar okså så blir de kanon :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Cheesen
Elmoped

Inlägg av Cheesen »

Såg en video på youtube, tror det var en neos med S6 racing å C20 mot en Audi turbo 180 hästar - moppen höll undan hela vägen stort.

Vilka varv blir det ungefär med C20-21+S6racing å eftersom videon var tysk så satt det nog en 28mm förgasare på :P

Det var efter en träd-alle' dom körde men videon är bortplockad från youtube är det nån som vet vart man kan se den.
//Cheesen
Låst