Mer bas inne än i bilen?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
iroww
Elmoped

Mer bas inne än i bilen?

Inlägg av iroww »

Hejsan,

Jag har två tolvor som jag har haft i bilen. Men nu har jag tagit med mig basarna in för jag har beställt nya, och köpt ett slutsteg till dem gamla så de spelar ren bas. Sen har jag lite golvhögtalare mm. Det konstiga är att mitt rum är ungefär tolv kvadrat. Det är ju 'lite' större än bilen. Men ändå spelar basarna inne bättre än i bilen som är mindre, det är mer tryck i huvudet inne, inomhus än i bilen. hur kommer det sig?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

inne i ditt rum så studsar ljudet mellan väggarna vilket vi upplever som att ljudet blir högre i bilen så studsar ljudet inte lika mkt
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

du hade köpt ett nytt slutsteg till basarna du har inne? kan det inte vara så enkelt att det slutsteget ger mer tryck till basarna än det du hade innan? :)

sen så spelar ju även rummets akustik in och var du har placerat basarna. du kanske hade basarna i skuffen i bilen och har dom under ditt skrivbord nu? :wink:
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Kanske är för att det är mer saker som dämpar ljudet i bilen, köp en mindre bas:)
iroww
Elmoped

Inlägg av iroww »

Kan ju va som du säger att slutsteget jag köpte till basarna inne ger mer tryck. Men det var billigt gav bara två tusen för det. har ställt baslådan längst bak i rummet
Skriv svar