Tjena, jag har en aerox med ett zx rör o dragen plugg. Dom första tio sek så har den grymt acc och toppfart jag han bara komma upp i 60(på mätaren) innan jag var tvungen att stanna och är jag skulle gasa igen blev det skit. Den accade mycket dåligt och då menar jag kasst. Och toppfarten var 40.
StruTsen_b skrev:Tjena, jag har en aerox med ett zx rör o dragen plugg. Dom första tio sek så har den grymt acc och toppfart jag han bara komma upp i 60(på mätaren) innan jag var tvungen att stanna och är jag skulle gasa igen blev det skit. Den accade mycket dåligt och då menar jag kasst. Och toppfarten var 40.
Nu var jag ute och körde på en lite längre väg och efter 45 kommer effekten och då drar den 70på mätaren men jag har v-ringen kvar. men hur gör jag så att effekten kommer tidigare?
StruTsen_b skrev:Nu var jag ute och körde på en lite längre väg och efter 45 kommer effekten och då drar den 70på mätaren men jag har v-ringen kvar. men hur gör jag så att effekten kommer tidigare?
Plocka bort v-ringen, släng i nya kopplingsfjädar, vikter och munstycke
har satt i vikterna man fick meed röret men kopplingsfjädrarna var för hård eller nåt för kopplingen slirade bara och moppen gick inte framåt. Vill ha ,er acc än topp fart går detta att lösa med ännu lättare vikter eller övervarvar den bara då?
StruTsen_b skrev:har satt i vikterna man fick meed röret men kopplingsfjädrarna var för hård eller nåt för kopplingen slirade bara och moppen gick inte framåt. Vill ha ,er acc än topp fart går detta att lösa med ännu lättare vikter eller övervarvar den bara då?
Om du har för lätta vikter kommer den varva sönder och det är inte bra, men hur kan fjädrarna vara för hårda?! Kanske din koppling det är fel på isåfall...
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.