aerox med zx

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

aerox med zx

Inlägg av StruTsen_b »

Tjena, jag har en aerox med ett zx rör o dragen plugg. Dom första tio sek så har den grymt acc och toppfart jag han bara komma upp i 60(på mätaren) innan jag var tvungen att stanna och är jag skulle gasa igen blev det skit. Den accade mycket dåligt och då menar jag kasst. Och toppfarten var 40.
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: aerox med zx

Inlägg av xXTASKENXx »

StruTsen_b skrev:Tjena, jag har en aerox med ett zx rör o dragen plugg. Dom första tio sek så har den grymt acc och toppfart jag han bara komma upp i 60(på mätaren) innan jag var tvungen att stanna och är jag skulle gasa igen blev det skit. Den accade mycket dåligt och då menar jag kasst. Och toppfarten var 40.
Bytte du munstycke?
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

nej jag har inte bytt det men jag kommer göra det imorgon när jag har hämtat det från posten
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

Nu var jag ute och körde på en lite längre väg och efter 45 kommer effekten och då drar den 70på mätaren men jag har v-ringen kvar. men hur gör jag så att effekten kommer tidigare?
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped

Inlägg av Dundermannen »

StruTsen_b skrev:Nu var jag ute och körde på en lite längre väg och efter 45 kommer effekten och då drar den 70på mätaren men jag har v-ringen kvar. men hur gör jag så att effekten kommer tidigare?
Plocka bort v-ringen, släng i nya kopplingsfjädar, vikter och munstycke :lol:
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

har satt i vikterna man fick meed röret men kopplingsfjädrarna var för hård eller nåt för kopplingen slirade bara och moppen gick inte framåt. Vill ha ,er acc än topp fart går detta att lösa med ännu lättare vikter eller övervarvar den bara då?
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped

Inlägg av Dundermannen »

StruTsen_b skrev:har satt i vikterna man fick meed röret men kopplingsfjädrarna var för hård eller nåt för kopplingen slirade bara och moppen gick inte framåt. Vill ha ,er acc än topp fart går detta att lösa med ännu lättare vikter eller övervarvar den bara då?
Om du har för lätta vikter kommer den varva sönder och det är inte bra, men hur kan fjädrarna vara för hårda?! Kanske din koppling det är fel på isåfall...
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Sätt i en hård tryckfjäder och dom hårda fjädrarna :-D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Skriv svar