Sida 1 av 1
Yamah dt50r sm Hebo går ojämnt
Postat: 30 juni 2012, 10:15
av Jotss
Tjenare.
Ville bara se med er, köpte ett Hebo till min yamaha dt50r sm och undrar nu om ni vet varför den börja blödra vid 8500 varv på ettan o på tvåan gör den det vid 8300 o trean vill den knappt varva på och på fyran så dör den när jag drar full gas. Jag kan köra med chocken men när man kommer på högvarv hackar den uppåt :O
Håller på att ska byta till sportluft filter o byta munstycke då jag tror de beror på de. Kör även med org cylinder. Men innan jag göra något vill jag bara se vad ni säger!

Postat: 30 juni 2012, 10:18
av GuZt4v
byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Postat: 30 juni 2012, 10:18
av TuZx
går den bättre med chock?
Postat: 30 juni 2012, 10:20
av Jotss
GuZt4v skrev:byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?

Postat: 30 juni 2012, 10:20
av Jotss
TuZx skrev:går den bättre med chock?
Aa lite fast kan inte varva ett skit med chocken i för då hackar den som fasen vid 8000 varv.

Postat: 30 juni 2012, 10:23
av TuZx
Jotss skrev:GuZt4v skrev:byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?

ha kvar orginala.den kommer dra mer bensin med sportluft
Postat: 30 juni 2012, 10:26
av Jotss
TuZx skrev:Jotss skrev:GuZt4v skrev:byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?

ha kvar orginala.den kommer dra mer bensin med sportluft
Okej då gör jag så! Ska börja leta munstycke men ska jag testa med 90 då jag har 80 org?

Postat: 30 juni 2012, 10:29
av TuZx
Jotss skrev:TuZx skrev:Jotss skrev:
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?

ha kvar orginala.den kommer dra mer bensin med sportluft
Okej då gör jag så! Ska börja leta munstycke men ska jag testa med 90 då jag har 80 org?

aa

Postat: 30 juni 2012, 10:29
av GuZt4v
Jotss skrev:TuZx skrev:Jotss skrev:
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?

ha kvar orginala.den kommer dra mer bensin med sportluft
Okej då gör jag så! Ska börja leta munstycke men ska jag testa med 90 då jag har 80 org?

köp en munstyckes ask med olika o börja med 90 o testa dig fram
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1640
EDIT: här är en guide hur du ställer in förgasaren också
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176
Postat: 30 juni 2012, 10:37
av Jotss
Tack så mycket! Vet dock hur jag ska ställa in förgasaren men tack endå!

Postat: 30 juni 2012, 12:10
av Jotss
Kan cdi boxen vara något hinder? Alltså när stryper den o antar att den bara stryper varvtalen?
Postat: 30 juni 2012, 12:45
av GuZt4v
Jotss skrev:Kan cdi boxen vara något hinder? Alltså när stryper den o antar att den bara stryper varvtalen?
vad är det för årsmodell? vet att alla dtX har strypt cdi men de är rätt dyra att köpa ostrypta till :/ men vet iaf att 04-05 inte har strypt

kan finnas senare men vet inte
Postat: 30 juni 2012, 14:02
av Coldcore
det är en cdi strypning,är det en 07a eller nyare sitter cdi boxen under sitsen,ta lös den så ser du texten MORIC ,du ska borra rakt igenom Oet med en 5mm borr,sen tätar du hålet med silikon elr nåt,koppla bara in den sen igen så är varvstoppen borta!
Postat: 1 juli 2012, 15:51
av CaToXXo
GuZt4v skrev:Jotss skrev:Kan cdi boxen vara något hinder? Alltså när stryper den o antar att den bara stryper varvtalen?
vad är det för årsmodell? vet att alla dtX har strypt cdi men de är rätt dyra att köpa ostrypta till :/ men vet iaf att 04-05 inte har strypt

kan finnas senare men vet inte
Alla DT med vanliga CDI-system har ostrypt original.
Vissa 07or och alla framåt har ECU-system, där du får borra i boxen för att få den ostrypt.
Postat: 2 juli 2012, 11:00
av Jotss
Men vet ni hur varvstoppet funkar? För nu har jag bytt munstycke till 90 men den går fortfarande konstigt på hög varv. Den varvar kortare för varenda växel tills det blödrande kommer, hel skumt :O
Postat: 2 juli 2012, 11:06
av TuZx
Jotss skrev:Men vet ni hur varvstoppet funkar? För nu har jag bytt munstycke till 90 men den går fortfarande konstigt på hög varv. Den varvar kortare för varenda växel tills det blödrande kommer, hel skumt :O
är det över 07 (tror jag) så är det strypt cdi på

Postat: 2 juli 2012, 11:25
av Jotss
Det är från 07 - det e strypt. o Min e en 08 :/ Men vet inte om det e strypningen som ligger i bara..
Postat: 2 juli 2012, 11:27
av TuZx
Jotss skrev:Det är från 07 - det e strypt. o Min e en 08 :/ Men vet inte om det e strypningen som ligger i bara..
borra i cdin som coldcore skrev eller köp en ny
