Sida 1 av 1
Hjälp !!!! Med info !!!!
Postat: 27 maj 2008, 17:25
av Rasmus
Tja jag har en Derbi Senda X-race 05
Just nu är min setup:
Hebo bufanda
12/53
ostrypt Cdi
73 Munstycke.
Jag tänkte köpa de här
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=
och en box med massa munstycken från 70 till typ 92
När jag har satt på de nya luftfiltret Vad tycker ni jag ska börja ? 83?
För de är jävligt bökigt att komma åt förgasaren på min moppe så de är inte bara att "pröva sig fram" hela tiden hehe.
Så här står de i dettaljer på de:
obs! munstycke måste bytas ca 10-30 storlekar större. användes på egen risk, kan skära vid använding av dessa filter).
Vad kommer bli skillnad nu när jag sätter på ett öppet luftfilter?
1. Kommer de låta "ballare"?
2. Kommer den gå Snabbare/axa bättre?
Mvh

Postat: 27 maj 2008, 17:39
av Yamaha_rider
Kommer knappt göra nånting men den kommer dra mycket mer bensin. Lite mörkare ljud kanske nån kilometer på farten kanske.
Postat: 27 maj 2008, 19:58
av Rasmus
Dåligt med svar

ingen som vet?
Postat: 27 maj 2008, 20:12
av bensinskalle
de kommer låta mörkt och fint
acc kommer du nog inte märka mycke på och inte toppen heller
Skulle tippa på 85 ( 83 blir nog minst lika bra

). Har allti kört me 85 i mina gamla sendor me sportluftfilter ^^
Postat: 27 maj 2008, 20:13
av nisse__nice
köp inget sånt där skit filter
Postat: 27 maj 2008, 20:22
av Mekanikern
enligt mig är det totalt onödigt med den setupen...
Postat: 27 maj 2008, 20:43
av jnordqvist
bara skit de dära jävla tnt kan inte göra bra trim prylar. jag satt på ett sånt luftfilter på min Rieju men den gick helt sämst. köp något annat sportluftfilter istället

Postat: 27 maj 2008, 20:58
av T-J
köp INTE och jag menar det INTE det dära filtret
håller ett par dagar endast
Postat: 27 maj 2008, 21:17
av maximannen
Det kommer att låta mycket goare med sportluftfilter

men även dra mer bensin
Det gör inte mycket på topp eller acc med sportluftfilter

Postat: 27 maj 2008, 21:44
av derbi_tecnigas
köp inte luftfiltret för att det går lika bra med orginal luftburken om man tatt strypningen vid insuget av burken + att man får lätt vatten in i sportluftfiltret.
För att den ska gå bra i alla växlar ska du ha minst 90munstycke . med 80 munstycke händer inget i sexans växel:P ps har gjort samma grejj:D
det gör alltid lite på farten och axxet blir bättre men dricer som sagt mer:D
Postat: 27 maj 2008, 21:47
av skogen_swe
satsa på membran eller så

de ger mer än sportfilter
Postat: 28 maj 2008, 12:07
av Rasmus
Ok lät ju inte så bra
Varför kör alla med så inåt Hel.etes stor munstycke jag kör med 73 ?
har sätt andra som kör 105 och 95 ?
+ Min radiator blir så att man bränner sig ricktigt om man tar på den.

Postat: 28 maj 2008, 12:14
av T-J
Rasmus skrev:Ok lät ju inte så bra
Varför kör alla med så inåt Hel.etes stor munstycke jag kör med 73 ?
har sätt andra som kör 105 och 95 ?
+ Min radiator blir så att man bränner sig ricktigt om man tar på den.

desto större munstycke desto mer bränsle/luftblandning = teoretiskt borde moppen gå snabbare + den kyler bättre med större munstycke
du borde ha typ 85-95
Postat: 28 maj 2008, 12:19
av Rasmus
T-J skrev:Rasmus skrev:Ok lät ju inte så bra
Varför kör alla med så inåt Hel.etes stor munstycke jag kör med 73 ?
har sätt andra som kör 105 och 95 ?
+ Min radiator blir så att man bränner sig ricktigt om man tar på den.

desto större munstycke desto mer bränsle/luftblandning = teoretiskt borde moppen gå snabbare + den kyler bättre med större munstycke
du borde ha typ 85-95
jo men jag undrar över en sak Om jag tar chok så dör den när den är kall? är de okej ? då kan jag vell inte ha ett större?