Sida 1 av 2
Piaggio typhoon -97
Postat: 28 juni 2012, 13:33
av Ockle96
Som sagt. Jag har en piaggio typhoon. Jag har satt på en ostrypt cdi "ecu" box,
Innan jag drog mina 2 v-ringar gjorde den 40, nu gör den 70 i nedförsbacke,
men om man gasar fullt i nedförsbacke så den åker snabbare en 70, så dör den helt, sen när mopeden "rullar" igen i 50, kan jag börja gasa igen till 70.. Vad kan det bero på? Jag har ju en ny box som är utan varvstopp...
Undrar även om det finns några mer strypningar i mopeden man kan ta bort?
Det är en 2-t med insprutning
jag har gjort dessa
-Dragit v-ringarna
-Tagit bort pluggen i avgas o ljudämpare
-Satt dit en ecu utan varvstopp
Hoppas någon Piaggio kunnig vet felet!

:edit Kan även tillägga att innan jag drog v-ringarna o det andra, så blev det exakt samma sak, fast när man körde över 40
Postat: 28 juni 2012, 13:52
av stunt 4 life
gick du upp i munstycke när du tog bort pluggarna i röret?
Postat: 28 juni 2012, 13:56
av Ockle96
stunt 4 life skrev:gick du upp i munstycke när du tog bort pluggarna i röret?
Jag gick upp till 78, blev ingen skillnad direkt
den går hur jämt som helst, det är att det lägger av i 70, sen kan man gasa i 50
Postat: 28 juni 2012, 14:05
av Dundermannen
Ockle96 skrev:stunt 4 life skrev:gick du upp i munstycke när du tog bort pluggarna i röret?
Jag gick upp till 78, blev ingen skillnad direkt
den går hur jämt som helst, det är att det lägger av i 70, sen kan man gasa i 50
Vad var org munstycket?
Postat: 28 juni 2012, 14:32
av Ockle96
Dundermannen skrev:Ockle96 skrev:stunt 4 life skrev:gick du upp i munstycke när du tog bort pluggarna i röret?
Jag gick upp till 78, blev ingen skillnad direkt
den går hur jämt som helst, det är att det lägger av i 70, sen kan man gasa i 50
Vad var org munstycket?
64
:Men altså det blir exakt samma som förut, och som jag la in " innan jag drog v-ringarna o det andra, så blev det exakt samma sak, fast när man körde över 40."
Postat: 29 juni 2012, 11:06
av Ockle96
Någon som vet? Det skulle vara mycket tacksamt!
Postat: 29 juni 2012, 11:07
av david96
måste man inte byta ut hela elsystemet på vissa med direkt insprut ? elr själva de systemet som sköter insprutningen ?

Postat: 29 juni 2012, 11:10
av Ockle96
david96 skrev:måste man inte byta ut hela elsystemet på vissa med direkt insprut ? elr själva de systemet som sköter insprutningen ?

Hela systemet? så det räcker kanske inte med "cdi" ecu boxen jag bytte?
(Jag kör även utan batteri om det hjälper någon)
Postat: 29 juni 2012, 11:12
av david96
men cdi boxen bestämmer när den ska tända men det är väl ett system som bestämmer när den ska spruta in oxå ? elr ? kan ha fel här, men fall den varvar mer än vad de systemet är till för så lsutar den elr fuckar ? bara en chansning, men låter vettigt XD
Postat: 29 juni 2012, 11:15
av Ockle96
david96 skrev:men cdi boxen bestämmer när den ska tända men det är väl ett system som bestämmer när den ska spruta in oxå ? elr ? kan ha fel här, men fall den varvar mer än vad de systemet är till för så lsutar den elr fuckar ? bara en chansning, men låter vettigt XD
mjo, det sägs att vid större trimmningar måste man "mappa" om bränsle insprutet.
Men det är så skummt att den bara dör när man kör ~70

Postat: 29 juni 2012, 11:59
av moppenissen96
Finns väl förfasen ingen typhoon från 1997 med insprut och ecu :O
Postat: 29 juni 2012, 13:17
av Ockle96
moppenissen96 skrev:Finns väl förfasen ingen typhoon från 1997 med insprut och ecu :O
jag har insprut och ecu, står i papprerna att den är köpt 1997 så den kan ju vara en 96'a
Postat: 29 juni 2012, 14:41
av some guy
Ockle96 skrev:moppenissen96 skrev:Finns väl förfasen ingen typhoon från 1997 med insprut och ecu :O
jag har insprut och ecu, står i papprerna att den är köpt 1997 så den kan ju vara en 96'a
bullshit.. bytte du muntycke på din insprutare? du har förgasare inte insprut
Postat: 29 juni 2012, 14:46
av Arkstar
some guy skrev:Ockle96 skrev:moppenissen96 skrev:Finns väl förfasen ingen typhoon från 1997 med insprut och ecu :O
jag har insprut och ecu, står i papprerna att den är köpt 1997 så den kan ju vara en 96'a
bullshit.. bytte du muntycke på din insprutare? du har förgasare inte insprut
Håller fullt med dig some guy
Postat: 29 juni 2012, 14:47
av Ockle96
some guy skrev:
bullshit.. bytte du muntycke på din insprutare? du har förgasare inte insprut
jag har insprut, kan skicka bilder på moppen
jag bytte slangen som går mellan luftburken och motorn, bytte till en större slang, det är ju munstycket till luften? eller?
Postat: 29 juni 2012, 14:48
av Ockle96
-
Postat: 29 juni 2012, 14:50
av Arkstar
Ockle96 skrev:Aerox97 skrev:some guy skrev:
bullshit.. bytte du muntycke på din insprutare? du har förgasare inte insprut
Håller fullt med dig some guy
Justin för i helvete du fattar för i helvete inte någonting, jag har insprutning för i helvete din jävla fucking äckliga invandrare du är så jävla jobbig du fattar inte ett piss! SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!
Tycker att du ska ha en varning där,
Postat: 29 juni 2012, 15:14
av Ockle96
-
Postat: 29 juni 2012, 15:19
av Arkstar
Ockle96 skrev:Aerox97 skrev:Ockle96 skrev:
Justin för i helvete du fattar för i helvete inte någonting, jag har insprutning för i helvete din jävla fucking äckliga invandrare du är så jävla jobbig du fattar inte ett piss! SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!
Tycker att du ska ha en varning där,
men ge mig en fucking varning då
Kan inte jag göra,
Nån mod eller nån i tsr crew kan göra de,
Postat: 29 juni 2012, 15:37
av some guy
Ockle96 skrev:Aerox97 skrev:some guy skrev:
bullshit.. bytte du muntycke på din insprutare? du har förgasare inte insprut
Håller fullt med dig some guy
Justin för i helvete du fattar för i helvete inte någonting, jag har insprutning för i helvete din jävla fucking äckliga invandrare du är så jävla jobbig du fattar inte ett piss! SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!
lugn grabben! du har förgasare och slangen du bytte är egr ventilslangen
Postat: 29 juni 2012, 15:38
av Ockle96
some guy skrev:Ockle96 skrev:Aerox97 skrev:Håller fullt med dig some guy
Justin för i helvete du fattar för i helvete inte någonting, jag har insprutning för i helvete din jävla fucking äckliga invandrare du är så jävla jobbig du fattar inte ett piss! SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!
lugn grabben! du har förgasare och slangen du bytte är egr ventilslangen
vänta ska gå ut o filma så får ni se att jag har insprut och ecu
Re: Piaggio typhoon -97
Postat: 29 juni 2012, 15:39
av Eric_01
Ockle96 skrev:Som sagt. Jag har en piaggio typhoon. Jag har satt på en ostrypt cdi "ecu" box,
Innan jag drog mina 2 v-ringar gjorde den 40, nu gör den 70 i nedförsbacke,
men om man gasar fullt i nedförsbacke så den åker snabbare en 70, så dör den helt, sen när mopeden "rullar" igen i 50, kan jag börja gasa igen till 70.. Vad kan det bero på? Jag har ju en ny box som är utan varvstopp...
Undrar även om det finns några mer strypningar i mopeden man kan ta bort?
Det är en 2-t med insprutning
jag har gjort dessa
-Dragit v-ringarna
-Tagit bort pluggen i avgas o ljudämpare
-Satt dit en ecu utan varvstopp
Hoppas någon Piaggio kunnig vet felet!

:edit Kan även tillägga att innan jag drog v-ringarna o det andra, så blev det exakt samma sak, fast när man körde över 40
Det var en lustig moped du har, både ecu och cdi. Du får inte mer luft för att du har en större slang + att byta munstycke på ditt "insprut" blir nog svårt.
Postat: 29 juni 2012, 15:40
av some guy
Ockle96 skrev:some guy skrev:Ockle96 skrev:
Justin för i helvete du fattar för i helvete inte någonting, jag har insprutning för i helvete din jävla fucking äckliga invandrare du är så jävla jobbig du fattar inte ett piss! SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!
lugn grabben! du har förgasare och slangen du bytte är egr ventilslangen
vänta ska gå ut o filma så får ni se att jag har insprut och ecu
gör så <33333
Postat: 29 juni 2012, 16:07
av Ockle96
some guy skrev:Ockle96 skrev:some guy skrev:
lugn grabben! du har förgasare och slangen du bytte är egr ventilslangen
vänta ska gå ut o filma så får ni se att jag har insprut och ecu
gör så <33333
laddar upp den på youtube nu, den är på 799mb
Postat: 29 juni 2012, 16:07
av GreckE
Postat: 29 juni 2012, 16:09
av Ockle96
GreckE skrev:
vad är så skummt?

Postat: 29 juni 2012, 16:18
av Ockle96
Postat: 29 juni 2012, 16:35
av Eric_01
Filma så man ser fögasaren, eller ditt "insprut" som du bytte munstycke i.
Postat: 29 juni 2012, 16:35
av mrderbiguy
wtf , du får gärna visa lite mer istället för all plast som sitter ivägen
Postat: 29 juni 2012, 16:39
av Eric_01
har du insprut och ecu så ska den sköta bränsle blandningen. Fast du har inte fattat att du har en helt vanlig förgasare som du har bytt munstycke i.
Ditt problem har jag inget svar på.
Postat: 29 juni 2012, 16:44
av Ockle96
Eric_01 skrev:har du insprut och ecu så ska den sköta bränsle blandningen. Fast du har inte fattat att du har en helt vanlig förgasare som du har bytt munstycke i.
Ditt problem har jag inget svar på.
jag bytte luftslangen
Postat: 29 juni 2012, 16:50
av Gröngöling
Kick= du har inte insprut.
Postat: 29 juni 2012, 17:10
av Ockle96
Gröngöling skrev:Kick= du har inte i nsprut.
varför kan man inte ha kick på insprut
Postat: 29 juni 2012, 17:13
av mrderbiguy
ÅÅÅÅH , DU HAR EN FÖRGASARE OCH INGET INSPRUT, DÄRFÖR ATT DE E SÅ PÅ SÅNNA MOPEDER......... APRILIA t.ex har insprut och inte en enda av dom har kick när det är insprut så lär dig!
Postat: 29 juni 2012, 17:13
av some guy
ena gasvajern går till oljepumpen andra till FÖRGASAREN! men det sitter en gummi skydds kåpa på förgasaren så det kanske ser ut som det är en luftmassemätare eller spjäll.
har själv haft en typhoon, mannen så jag vet att det sitter en dellorto 17.5mm förgasare på alla typhoons förutom kanske dem nyaste modellerna. hade en 00 eller 99.