Hejsan kollar på att köpa en ny moped och undrar då om 870 mil är för mycket för en moppe? Den påstås vara "Välvårdad. Helt i orginalskick. Aldrig trimmad. 870 mil. Ny kedja, nya bromsklossar fram och bak, nya handtag. Servad enligt boken. Två ägare. Alltid förvarad i varmgarage - ingen rost."
Tacksam för hjälp! Det är en Derbi Senda Xtreme -05 btw
Jag kör flera hundra mil om året om inte mer ändå och jag tycker verkligen inte att 124 mil på ett år är mycket, det har jag kört på typ någon vecka:P
EDIT: Sluta säga att alla måste byta kolv, allt i min motor utan tändstift, luftfilter har gått 2000 mil, det håller, bara man sköter det, min polares som har gått 420 mil har fulare kolv än min
Sleten moped = Sönderskruvad av ungdommar eller ''stylad'' , repig , sletna däck , läckande stötdämpare , om elen inte fungerar så kan du också skita i det.
min polares Gilera smt som han fortfaraden kör på har han kört 1200 mil på sen han köpte den ! utan att byta kolv olja eller tändstift och innan hade den gått 800 mil utan veta om det varit någon kolvbyte innan eller något annat
han har kört trimmat ca 50 mil med hepo rör. resten har han kört urpluggat orginal rör som gör ca 70 75. verkligen varvat skiten ur den maxat den gasat järnet när den har varit kall. ramlat med den och massor med saker. bytt några saker på utsidan. men inget med motorn. så säger bara dom håller
Ok tack för alla svar, Men som sagt så ser den och han påstår att den är välskött och om man kollar på bilderna ser den riktigt fräsch ut, Nån kan ju kolla annonsen kanske och döma från bilderna/beskrivningen? Tackar http://www.blocket.se/stockholm/Derbi_S ... ?ca=11&w=1
PS. Jag konstaterar nu att den är ett bra köp men om någon har nån sista åsikt så uppskattas det!
Senast redigerad av Rangad den 28 juni 2012, 12:12, redigerad totalt 3 gång.
Derbin på annonsen var jävla fin! Ser välskött ut då avgasröret inte ens är omlackat än och det ser fint ut , motorn ser inte så skitig ut. Det är ett bra köp
moppenissen96 skrev:Derbin på annonsen var jävla fin! Ser välskött ut då avgasröret inte ens är omlackat än och det ser fint ut , motorn ser inte så skitig ut. Det är ett bra köp