Mattyyy skrev:Amen to that!saile96 skrev:skulle jag vara dig (vilket jag inte e XD) så skulle jag alldrig lägga pengar på 50 sport utan ta steget till 70cc och 21mm fögg
Du får ju större effektökning av att göra som Elias ovan mig skrev
Ja det trycker jag. Bytte till en 17.5mm ifrån 12mm på min Neos, nu gjorde den 75 km/h på mätaren istället för 65 km/h på samma ställe o samma ansats sträcka. Dock var detta inte toppfart(nu gick den nästan i botten utan problem, istället för att stanna runt 80 på mätaren), utan en svag uppförsbacke, brukar använda denna uppförsbacke som mätsticka efter trimningFeelo skrev:ot. tror ni det skulle göra stor skillnad att sätta på en motoforce 17,5 mm på min beta ark (liggande minarelli) med 12 org? har förövrigt portad org cylinder, rör och andra vikter och munstycke
köp en dellortto då kinakopior av förgasare ger inte oftast ut all effekt!jarken skrev:Ja det trycker jag. Bytte till en 17.5mm ifrån 12mm på min Neos, nu gjorde den 75 km/h på mätaren istället för 65 km/h på samma ställe o samma ansats sträcka. Dock var detta inte toppfart(nu gick den nästan i botten utan problem, istället för att stanna runt 80 på mätaren), utan en svag uppförsbacke, brukar använda denna uppförsbacke som mätsticka efter trimningFeelo skrev:ot. tror ni det skulle göra stor skillnad att sätta på en motoforce 17,5 mm på min beta ark (liggande minarelli) med 12 org? har förövrigt portad org cylinder, rör och andra vikter och munstycke![]()
Fördelen med 17.5mm jämfört med 19mm är att 17.5mm säljs med både olje och vacuum anslutning på vissa modeller. Vilket 19mm oftast inte har. Därför är 17.5mm mycket smidigare att ha på en "org" moppe. Då de flesta inte blandar i tanken lr har manuell bensin kran på original cylinder