Jag har en yamaha aerox årsmodell 2006 har bytt vikter till 4,2g och dragit varitatorringen och satt på zx rör med tillhörande kopplingsfjädrar
Har även satt på munstycke 70 orginal är 62.
Nu till problemet, jag gillar att köra på bakhjulet men gasresponsen är så dålig så det är svårt att hålla sig uppe, ibland kan det ta upp till 1-2 sekunder innan den sticker iväg. Ibland bubblar den liksom och jag får börja om och gasa igen. Har skruvat ut luftskruven typ 1 varv den vart lite bättre då men ändå inte alls som jag vill ha den. Vad kan det vara någon ide?
Vad jag tror kan vara är:
1, för stort munstycke
2, för tunga vikter(men 4,2g borde inte vara förtunga)
3 Nå inställningar på förgasaren.
för mycket soppa.. byt ner till ett mindre munstycke. kan göra rätt stor skillnad.
Se till att du har blandat i rätt mängd olja också.
kan du skruva ut luftskruven mer? har du nåt sportluftfilter på?
kan tästa byta ner till munstycke 68, kan ju tästa skruva ut luftskruven mer så den får ännu tunnare blandning. Inget sport luftfilter har jag sen har jag ju oljetank så jag blandar inte oljan.
så skruvade ut den ca 1 varv till gick mycket bättre, kanske ska byta ner 2 storlekar sen om jag känner att det behövs.
Blir det ngn skillnad med munstycken och sådant om det är varmt eller kallt? Kommer min moppe kanske gå ännu bättre i sommar eller är det ingen skillnad?
Tack så mycket för alla snabba svar kinamoppe-mannen uppskattas!
Munstycket jobbar bara på de sista 15-20% av registret... Ligger du verkligen på så höga varvtal när du slangar ?
Är det mellanregistret du vill förändra , så får du laborera med nålen istället.